Тетяна Айнагоз - наш клієнт і засновниця "Академії професій майбутнього" - освітнього центру для дітей. Тут школярі вивчають робототехніку, дизайн і програмування. Тетяна розповіла нам про недоліки і стереотипи української системи освіти, а також про те, як в Академії навчають дітей відеоблогінгу.

Тетяна Айнагоз

Ми заснували Академію в 2016 році. Тоді я займалася інтернет-маркетингом, тобто була пов'язана зі сферою ІТ. Усе почалося з того, що, коли я захотіла навчати своїх дітей ІТ, то не знайшла нічого, крім аматорських курсів з робототехніки. Тоді народилася ідея самостійно відкрити таку школу і організувати все так, як вважатиму за потрібне. 

КОЛЕКТИВ У НАС МОЛОДИЙ, ВЕСЕЛИЙ І ДУЖЕ РОЗУМНИЙ

В Академії навчаються діти від 4 до 16 років. Для молодших школярів викладають студенти старших курсів технічних ВНЗ, для старших - IT-фахівці, які працюють у компаніях. Не всі айтішники люблять викладати, тому нас знаходять лише люди, готові передати свої знання і досвід дітям. Адже ставлення дитини до предмету залежить саме від викладача і програми. Тут ніхто не переказує параграфи, все у формі гри: наприклад, у нас є курс з програмування в Minecraft на мові Python, тобто учні опановують програмування на прикладі гри. До нас записуються й діти з інших країн - Казахстану, Ізраїлю, Італії, США та Канади. Ми дуже раді такому попиту.

Татьяна Айнагоз

 

ШКІЛЬНА ПРОГРАМА БЕЗНАДІЙНО ЗАСТАРІЛА

Ми багато співпрацюємо зі школами і спілкуємося з викладачами інформатики. В Україні небагато шкіл з хорошим комп'ютерним класом. Ми часто приїжджаємо в школи, беремо свої комп'ютери і безкоштовно проводимо для різних класів лекції та майстер-класи з розробки ігор і мов програмування, розповідаємо про професії, пов'язані з технологіями, ким можна працювати, які перспективи, пояснюємо, що це дуже високооплачувана робота. Багато наших викладачів самі працюють в ІТ-компаніях, вони із задоволенням розповідають дітям власні кейси. Діти в школах досі масово не користуються комп'ютерами, а пишуть у зошитах "хрестик -> закрити віконце -> натиснути клавішу". А без знань ІТ на ринку праці зараз непросто. Складно і вчителям, яким під час карантину нав'язали онлайн-навчання.

YOUTUBE-КАНАЛ - ЦЕ СЕРЙОЗНА РОБОТА

У нас справжній бум на курс "Як стати відеоблогером": зараз діти хочуть бути блогерами, і нічого поганого тут немає - це також розвиток особистості. Але ми показуємо учням, що це серйозна робота: потрібно придумати сценарій, усе красиво зняти і цікаво розповісти, а для цього має бути поставлена мова, навички монтажу, необхідно правильно залити відео на Youtube і оптимізувати його. Курс дуже масштабний і триває 4 місяці. Кожен урок присвячений окремій темі. Викладачі - блогери, які мають власні канали. Ми з'ясували, що цей курс ми також можемо проводити онлайн.

Татьяна Айнагоз

До карантину ми взагалі не проводили заняття онлайн. На курсах ми надаємо учням комп'ютери і всі навчальні матеріали. З початком карантину були складності з переходом курсів в онлайн-формат: виявилося, що не у всіх дітей є комп'ютери і постійний доступ в інтернет. Тому частину курсів ми перенесли на вересень. Зокрема перенесли такі курси як робототехніка і лего, оскільки вони побудовані на взаємодії з конструкторами - у батьків немає можливості купити їх дітям, бо це дорогі моделі, призначені для навчальних центрів.

 Але були і групи, які повністю перейшли в онлайн, успішно закінчили рік і вже отримали сертифікати. Ба більше, під час карантину ми навіть набрали нові групи.

Зараз ми адаптувалися і вже не відмовимося від онлайну. Хоча батьки і діти скучили за живим спілкуванню і дуже чекають повернення в Академію. 

ОСВІТНЯ СИСТЕМА ЗАГАНЯЄ ДІТЕЙ У РАМКИ

Ми пропонуємо дітям пробні заняття: курси дають їм можливість зрозуміти, що їм подобається, і спробувати різні сфери. Діти з образотворчими здібностями частіше обирають відеоблогінг і дизайн, а особистості з математичним складом розуму - програмування і робототехніку. Важливо розуміти, що дитина може змінювати напрямок, їй потрібно бути гнучкою і пробувати нове. В Академії ми розвиваємо і комунікабельність: багато дітей закриті, їм складно адаптуватися в суспільстві, тому наші педагоги і психологи проводять тренінги з soft skills - навичкам, які допомагають взаємодіяти в колективі й ладнати з іншими. 


У всі канікулярні періоди у нас проходить денний табір. Програма завжди пов'язана з IТ-професіями, але завжди нова. Кожен день присвячений новій професії: вожаті спільно з викладачами проводять майстер-класи, ігри, вікторини, показують фільми, водять дітей на екскурсії в музеї. Не всі діти в таборі - наші учні, багато хто приходить спробувати, а потім залишаються на курси.

Татьяна Айнагоз

 

 STEM-ОСВІТА - ПРО ПРОЄКТИ

Ми навчаємо дітей по системі освіти STEM  (S (science) - наука, T (technology) - технології, E (engineering) - інженерія, M(mathematics), яка розвиває здібності до дослідницької, аналітичної роботи, експериментування і критичного мислення. В Академії вивчають науку, виконуючи проєкти. Пройшли тему - зробили проєкт. Наприклад, на робототехніці діти проєктують розумний будинок, на курсі з анімації роблять свої мультфільми, на курсі з розробки створюють власну гру, яку можуть завантажити в Play Market і продати. Наші старшокласники вже в 9-10 класах можуть як фрілансери виконувати невеликі проєкти і заробляти. 

Школа не дає дітям свободу. Натомість ми вчимо фільтрувати інформацію і відсікати зайве, допомагаємо вибирати напрямок і заглиблюватися в нього - це краще, ніж розбиратися в усьому потроху . 

У НАШОГО СУСПІЛЬСТВА БАГАТО СТЕРЕОТИПІВ ПРО ОСВІТУ

Наприклад, у США і в Європі не всі вступають до університету після школи: старшокласники часто вибирають спочатку піти попрацювати, щоб із часом, коли вони вже визначаться з професією, усвідомлено вступити до вишу і отримати необхідні знання.

Я сама проводжу співбесіди, тому знаю, що на диплом при прийомі на роботу вже ніхто не дивиться: людині потрібно проявити себе як фахівця і як відповідальну і приємну в спілкуванні людину. 

Татьяна Айнагоз

Торговельну марку ми зареєстрували насамперед для можливості франшизи. Крім двох Академій в Києві, ми вже відкрили філії в Броварах, Березані, Вишневому та Фастові. Система вже налагоджена: після рішення франчайзі і декількох консультацій нам потрібно не більше місяця для відкриття Академії. Ми надаємо всю підтримку, програму, всі бізнес-процеси, допомагаємо з пошуком викладачів і навчаємо їх. У планах у нас охопити всі райони Києва, відкритися в містах-мільйонниках і вийти на міжнародний рівень.