Олена Ткаченко - наш клієнт та співзасновниця бренду спортивного одягу та термобілизни Actix (actix.ua). Вона розповіла, чому аби бізнес був успішним, потрібно вибирати найбільш близький і зрозумілий вам напрямок, у який ви вірите і в якому хочете розвиватися.

Олена Ткаченко

Компанію ми заснували разом із партнером Олександром. Я була в декреті, але хотіла заробляти, і він запропонував мені варіанти бізнесу. Спочатку ми продавали через маркетплейси по дропшиппінгу спортивний одяг, посуд, корм для тварин та оригінальну брендову парфумерію.

Півроку ми освоювали онлайн-маркетинг та продажі. Мій партнер одночасно працював менеджером у компанії, але взяв на себе побудову маркетингу і став активно займатися е-commerce у вільний від роботи час.

Згодом ми відмовилися від усіх товарів, крім спортивного одягу: коли на одному сайті в одного продавця представлені різнопланові товари, він не розуміє, на кого орієнтуватися, і не знає своєї цільової аудиторії. Все для всіх – так не працює.

Незабаром ми відмовилися і від товарів мас-маркету, які нам постачали оптом по дропшипінгу. Мінус цієї схеми в тому, що, по-перше, ми не могли гарантувати нашим покупцям якість, тому що навіть не бачили товар, а по-друге, стали повторюватися ситуації, коли ми на маркетплейсі заявляємо про наявність товару, а постачальники його не привозять вчасно і не виходять на зв'язок. Таким чином, ми просували у себе на маркетплейсі товар, який взагалі не контролювали.

Тому ми вирішили переходити до розряду дилерів і почали закуповувати безпосередньо у виробників товар невеликими партіями. Я стала керувати складом, приймати товар від виробника, обробляти заявки клієнтів та надсилати їм посилки.

Але згодом прийшло нове усвідомлення: ми рекламували та просували бренди, які погано впізнають в Україні. Тоді постало питання: якщо ми все одно вкладаємо гроші в бізнес і, завдяки досвіду на маркетлейсі, знаємо, як продавати і де брати клієнтів - навіщо нам розвивати чужий бізнес, якщо можна будувати свій? Так ми вирішили створювати свої речі: брати топові моделі світових брендів за основу, вибирати подібний матеріал, знаходити виробництво та виробляти аналоги в Україні під власною торговельною маркою.

Зараз наша місія – приносити користь українцям: запропонувати їм якісний український спортивний одяг рівня світових брендів за українською ціною.

Розвиваючи бізнес, ти постійно маєш аналізувати процес та вчитися на своїх помилках. Адже ніхто не дасть рецепт або алгоритм, як заробити мільйон. Готових рішень немає, все індивідуально. Існує мільйон способів "як треба", але важливо відчути і зрозуміти, "як не треба".

Найефективніший спосіб вчитися – дивитися, що роблять найуспішніші власники бізнесу у вашій ніші, які побудували свій бізнес з нуля. Дізнайтеся, хто з багатих людей у ​​вашій сфері входить до сотні українського Forbes, підпишіться на їхні Youtube-канали. Мене, наприклад, дуже надихає Євген Черняк. Він створив бренд, який роками залишається лідером індустрії і при цьому він, як підприємець, продовжує освоювати нові сфери, щоб застосовувати свій досвід у нових бізнесах. А всі гості в його інтерв'ю - це близькі йому за духом і характером бізнесмени, у яких є чому повчитися і зрозуміти, якими категоріями вони мислять і які мають цінності. Ці люди знають більше, ніж будь-який бізнес-тренер. Адже якби тренер міг побудувати успішний бізнес – він би зробив це, а не вчив інших, правда?:)

Торговельну марку я зареєструвала, бо розраховую, що це буде проєкт мого життя. Я хочу побудувати свій бренд, зробити його впізнаваним та голосно заявляти про нього. І, звичайно, я не хочу ризикувати, щоб потім бренд із моїм ім'ям хтось зареєстрував та відібрав у мене бізнес. Я з цим стикалася у бізнесах знайомих: люди втрачали бізнес, гроші та ще й були притягнуті до відповідальності через суд.