Віктор Громадський - наш клієнт і засновник Budu Coffee. Він розповів, як популяризує якісну каву серед українців.
Ідея створити бізнес виникла ще в 2016 році, коли я працював як бренд-шеф-бариста у “Львівській майстерні шоколаду”. Тоді мій кращий друг з університету поїхав до США, де рік працював у ресторані Michelin - “Fiola”, і повернувся в Україну з бажанням застосувати свій досвід і разом розпочати власну справу.
Я постав перед вибором: працювати далі з можливістю стати партнером людей, на яких я працював, чи починати свій бізнес з нуля. Зрештою я вирішив іти у вільне плавання і пробувати свої зусилля на ринку як співвласник кав’ярні.
Наш стартовий капітал становив 5-7 тисяч доларів. Нам пощастило, що друг мого партнера запропонував нам безкоштовно приміщення, де ми могли зробити ремонт і запустити бізнес.
Кав’ярню ми відкрили на Подолі, на вул. Глибочицька. Торік, після 4 років роботи, ми продали її, і вона досі успішно функціонує під нашим брендом. Цей етап уже пройдений, ми хочемо йти далі і збільшувати масштаб проєктів.
Зараз ми шукаємо приміщення, щоб відкривати більшу кав’ярню в іншому форматі. При відкритті кав’ярні її успіх сильно залежить від місця розташування закладу: деякі наші постійні відвідувачі приїжджали до нас по каву навіть з Вокзальної, а бувало - і з Київської області. І навпаки: може бути крутий сервіс і продукт, але якщо ви не в тому місці - є ризик, що гостей буде дуже мало.
Після 2019 року ми почали займатися новим напрямком B2C. Тепер упомлектовуємо офіси новим якісним обладнанням, постачаємо каву.
У нашому суспільстві існує міф, що зернову каву надто дорого пити вдома. Водночас, купуючи розчинну каву, яка теж доволі дорога, ви платите не за якість, а за саму дорогу технологію сублімації гранульованої кави.
Якщо ви купите якісні зерна за ціною 500-600 грн за кілограм, то одна чашка коштуватиме для вас 6-7 грн.
Крім того, на жаль, у багатьох людей, які жили за Радянського союзу чи в 90-ті, сформувалося стійке переконання: якщо гірчить - значить, хороша кава. І інші смаки вони вже не сприймають. Однак вони не знають, що цю гіркоту насправді давала індійська робуста низької якості.
Але ми хочемо показати, що є й інший продукт - якісний та доступний. Тому ми активно розробляємо сайт з інтерактивним колесом смаків. Його мета - зробити вибір кави простішим для пересічної людини. Адже лише спеціалісти чи кавомани розуміють, наприклад, опис зерна на упаковці і можуть обрати каву за смаком. Звичайні ж люди не розбираються у способах обробки зерна и його обсмаженни. Саме для них ми створюємо спеціальний автоматизований алгоритм, який допоможе обрати улюблену каву.
Вам подобається цитрусовий смак зерна, ягоди чи сухофрукти? Генератор обирає спектр. Наприклад, горіховий. Вам подобається мигдаль? Тоді спробуйте бразильські зерна "Жовтий бурбон". Колесо смаку також враховує, подобається вам кава з кислинкою чи з гірчинкою, і обирає збалансований смак або дає рекомендації, яка кава краще поєднується з молоком.
Торговельну марку ми зареєстрували одразу, щоб захистити себе юридично. І зробили ми це дуже вчасно, бо згодом відвідувачі почали казати нам, що на Оболоні з’явився МАФ з нашою назвою. Наш неймінг дійсно популярний, його багато інтерпретують.