Марія - наш клієнт і співзасновниця мережі кав'ярень Coffee DROP. Вона розповіла нам про зміну формату кав'ярні та роботу під час локдауну, про закриття франшизи і про те, чому важливо вибудовувати дружні стосунки зі службами доставки.

Марія Нечаєва

Відкриття кав'ярні - це ідея мого чоловіка Костянтина. Раніше він володів ресторанами і керував великим київським готелем, тому має великий досвід в HoReCa. Поруч із домом у нас була улюблена мережева кав'ярня, де ми часто бували і навіть були знайомі з хазяйкою. Так виходило, що, які б приміщення під оренду ми не розглядали, постійно порівнювали все саме з цієї кав'ярнею. І коли її виставили на продаж, ми, звичайно, скористалися такою можливістю, купили її і почали працювати по франшизі. 

ПІД ЧАС ЛОКДАУНУ КАВУ МОЖНА БУЛО ВИПИТИ ЛИШЕ НА MACDRIVE І В НАС

Ми залишили попередню назву і правила франшизи. Усе було добре до березневого локдауну. Ми були першою і єдиною кав'ярнею в мережі, яка переїхала з МАФу в стаціонарне приміщення і уклала договори зі службами доставки Glovo, Raketa і Uber Eats - тільки так можна було вижити і продовжувати працювати. І це було дуже ефективним рішенням, адже, крім як в MacDonalds, випити каву було ніде, і, крім кур'єрів, в MacDonalds нікого не пускали, були величезні черги на MacDrive, у людей починалася справжня ломка! Щоб доставляти каву гарячою, ми розробили спеціальні герметичні наліпки для кришок, а самі кришки стали робити на міліметр меншими, щоб вони щільніше прилягали. Крім того, каву ми починали робити виключно в той момент, коли кур'єр вже був у приміщенні. Кур'єри спершу обурювалися, що ми змушуємо їх чекати, але ми пояснювали, що ми перш за все відповідаємо перед гостем за якість напою. До речі, бізнесу не варто нехтувати доброзичливим ставленням до кур'єрів, адже вони - важлива складова всього процесу. Під час локдауну ми робили кур'єрам знижки, пригощуали їх кавою і хот-догами, поки вони чекали замовлення.

Усі державні інспекції, які нас перевіряли, тиснули нам руки і говорили, що ми - єдині, хто працює офіційно і за всіма правилами, з усіма документами. Нам дзвонили інші франчайзі і просили розповісти, як нам вдається так ефективно функціонувати. 

Coffee DROP

 

ФРАНШИЗА БЛОКУВАЛА НАШІ ІДЕЇ 

Але незабаром франшиза розірвала з нами договір. Ми змінили назву на Coffee DROP, зареєстрували торговельну марку і купили ще одну кав'ярню. А потім - ще одну. Усі вони на Позняках. Четверту кав'ярню нам продав наш найближчий конкурент. А зараз ми відкриваємо п'ятий заклад у форматі dark kitchen, де буде 12 різних кухонь.

Костянтин у нашому бізнесі - мозок, він управляє процесами, а я - виконавець - працюю з постачальниками, займаюся закупівлею, касою, бухгалтерією і спілкуюся з командою. До речі, командою я особливо пишаюся. Зараз у нас 8 бариста - по 2 на кожній точці. Кілька людей залишилися з нами, коли ми викупили першу кав'ярню. Спершу вони ставилися до нас з недовірою і не розуміли, як за рік можна збільшити касу на 75%, але ми довели їм справами, що кав'ярня може бути успішним і прибутковим бізнесом, якщо керувати нею цікаво, а не за шаблоном. 

МИ МАЄМО ВЕЛИКИЙ КОНСТРУКТОР ДЛЯ КАВИ

У нас є кава на рослинному і безлактозному молоці, цукрозамінники, кава без кофеїну, понад 30 видів сиропів і багато іншого. Ми можемо задовольнити смаки будь-якого гостя. Наприклад, у нас є один відвідувач, який щотижня замовляє 10 еспресо в одне горнятко.

Ми також випікаємо круасани і чіабатти з куркою, шинкою, лососем, робимо бельгійські вафлі, а також замовляємо у постачальників десерти - донати, вафельні тортики.

Торговельну марку ми зареєстрували, бо любимо порядок і хочемо бути впевненими, що маємо всі підстави користуватися своїми правами. Убезпечити себе - дуже важливо для нас, адже ми вкладаємо гроші в просування, вивіски і брендування. Зараз ми знаємо, що жодна служба нагляду і жодний адвокат не прийдуть до нас і не скажуть, що ми не маємо прав на бізнес.