Сергій Громов - наш клієнт і керівник проєкту "Eatrix", який стартував у Києві наприкінці березня цього року. "Eatrix" - служба доставки готової їжі від творців мережі пивних ресторанів “THIS IS ПИВБАР”. Сергій розповів нам про новий проєкт і про ситуацію з ринком доставки в цей складний період.
Приблизно рік тому ми почали думати над інноваційним проєктом у сфері доставки: півроку ми займалися бізнес-моделюванням, розробкою ідеї, бренду, технології та меню. Ми вибрали формат Dark Kitchen - по суті це ресторан без посадкових місць, де кухня працює лише на доставку.
На приготування страви відводиться до 10-12 хвилин, на пакування і комплектування 2-3 хвилини, після чого кур'єр (ми називаємо їх скаутами) забирає замовлення і за 15 хвилин має відвезти клієнту. Такого чіткого таймінгу вдалося досягти за рахунок впровадження нових технологій і оптимізації логістики.
Першим районом для доставки ми обрали Позняки. При виборі керувалися такими критеріями як щільність і вік населення, кількість нових будинків, споживча активність. Ми жорстко обмежили зону аж до того, що на одній стороні вулиці доставка працює, а на іншій - ні. В результаті досліджень ми з'ясували, що тільки в цій обмеженій зоні зможемо виконати своє головне завдання - доставляти їжу за 30 хвилин після здійснення замовлення. Розробляючи свою конкурентну стратегію, ми проаналізували тисячі скарг і відгуків на служби доставки, які вже існують. І більшість негативних відгуків стосувалися саме швидкості і своєчасності доставки, що безпосередньо впливає на температуру страви та її смакові властивості.
У нас широкий асортимент: ми взяли найпопулярніші на ринку позиції з таких категорій як суші, піца, гамбургери, стрітфуд, салати, ВОК, десерти, закуски. Також у нас є лінійка домашньої їжі ресторанного рівня - супи, котлети, чахохбілі, бефстроганов і багато іншого. При цьому кожну категорію ми намагаємося не роздувати більше, ніж на 8-10 позицій. Наш бренд-шеф і су-шефи на об'єктах скрупульозно працюють над створенням і впровадженням кожної страви, і щодо кожної з них ми намагаємося зібрати якомога більше відгуків від клієнтів. Завдяки оперативному зворотному зв'язку ми одразу вносимо зміни в продукт. Ми продовжуємо експериментувати і за допомогою інструментів аналітики міняємо, доповнюємо і виводимо нові позиції.
Під час підготовки до старту проєкту ми оцінювали здорову, планову конкуренцію на ринку: ми розуміли, хто наші основні конкуренти, як вони поводяться і як із ними працювати. Після закриття ресторанів у доставку ринулися всі, і цей ринок став набагато суворішим, ніж ми очікували.
Варто також розуміти, що будь-якому новому бренду потрібно заслужити довіру. До ресторану йдуть не тільки за їжею, а й за дизайном, атмосферою, а доставку люди частіше замовляють в одному місці і, якщо вони залишаються порівняно задоволені, то з меншою ймовірністю будуть пробувати нове і міняти щось у своїх уподобаннях, особливо, під час карантину. Тому ми повинні працювати значно активніше, ніж конкуренти, щоб заслужити довіру і лояльність нашої аудиторії.
Ми не користуємося послугами агрегаторів і самі не є агрегатором. У нас власна кухня і власна кур'єрська служба. Ми самі тестуємо наших скаутів, вони проходять курси з сервісу, вивчають асортимент продуктів. Вони обов'язково нарівні з кухарями проходять медичні комісії та мають санітарні книжки. Це, до речі, велика рідкість на нашому ринку. Кількість скаутів на зміні варіюється залежно від навантаження, часу доби, дня тижня, погоди: на свята або, скажімо, в дощову суботу завжди більший попит, відповідно, виводимо більше людей.
Ми стежимо за дисципліною і виконанням усіх санітарних вимог на робочих місцях. Тричі на день усі кухарі та скаути проходять температурний скринінг, ми ведемо журнал здоров'я, а якщо у когось із персоналу температура перевищує 37,2, відправляємо додому. Усі працюють у масках і рукавичках. Кожний скаут має засоби індивідуального захисту. Ми передбачили і безконтактну передачу замовлень: клієнт може оплатити на сайті онлайн, після чого скаут залишає пакет під його дверима або в консьєржа.
Сьогодні ресторанний напрямок навряд чи можна назвати бізнесом. Доставка і літні майданчики не те, що не дають докризового прибутку, але навіть не покривають витрати на поточні потреби. Конкуренція посилюється, а платоспроможність і споживча активність падають: люди, які звикли замовляти доставку, зараз починають економити і готувати самостійно. З іншого боку, існує і загальносвітова тенденція щодо зменшення часу на самостійне приготування їжі. Люди більше цінують свій час і воліють витрачати його на спілкування з близькими, роботу, відпочинок, спорт. Вони вже порахували кількість годин у заторах, у чергах на касах, за плитою, вивели реальну собівартість страв і відходи невикористаних продуктів. І прийшли до того, що якісна доставка може цілком стати "кухнезамінником" на кожен день. Саме в цьому напрямку ми працюємо.
Ми плануємо розширити нашу зону обслуговування на весь Київ за найближчі два - три роки. Детальні плани ми тримаємо в секреті, але якщо трохи підняти завісу, то нова кухня розташується в одному з центральних районів Києва, а далі будемо підкорювати наступний "спальник".
Якщо заходиш на ринок всерйоз і надовго, то не захищати свій бренд - це як мінімум недалекоглядно. Тому ми зареєстрували торгову марку. При цьому франчайзингу в наших планах поки немає. Щоб не опускати планку, ми маємо самі контролювати всі процеси - від закупівлі сировини до доставки кінцевому клієнту.