Яків Осипчук - наш клієнт, підприємець, засновник компанії "Хранителі тепла" і бренду "Екопіна". Яків розповів нам про доцільність утеплення житла і про те, як вибрати дійсно екологічні та безпечні матеріали на будівельному ринку України.

Яків Осипчук

Протягом шести років років я працював у компанії, яка спеціалізувалася на обладнанні для напінювання поліуретанових утеплювачів. Я керував продажами. Пізніше працював із утеплювачами і деякий час навіть сам займався монтажем піни. Одного разу нам поставили завдання зробити енергоефективний будинок з традиційним утеплювачем. Це був каркасний будинок з дерева, де між несучими елементами скатного даху ми вкладали утеплювач товщиною 20-30 см. Але, закінчивши роботу, ми отримали показники споживання, що в кілька разів перевищували заявлені виробником традиційного утеплювача: за нашими розрахунками повинно було бути 25 кВт ч/м² на рік, а вийшло 60 кВт ч/м² на рік. Ми почали з'ясовувати, у чому проблема, і виявилося, що будь-який традиційний утеплювач випробовується в лабораторних умовах, де немає такого впливу зовнішнього середовища як волога. Водночас сім'я з чотирьох осіб може виробляти близько 10 л води на добу у вигляді водяної пари. І вся ця волога методом дифузії тисне на конструкцію - це дуже повільний процес, який жодним чином не відчувається, але в результаті утеплювач набирає цю вологу і при подальшій експлуатації стає мокрим. Ми почали шукати альтернативу і знайшли канадський поліуретановий утеплювач "Екопіна". Його досконалість полягає в тому, що він має таку саму паропроникність, як соснові породи дерева. Ця піна має шумо- і теплоізоляційні властивості.

На той час мені вже захотілося почати свою справу, і разом із партнером - моїм колишнім клієнтом, який почав возити піну з Канади - ми заснували бізнес. Два роки ми вивчали всю інформацію з будівництва, щоб стати експертами в цій сфері і розуміти, як побудувати будинок, як його правильно утеплити, де можуть бути дефекти, на що звернути увагу при будівництві. І стали просувати наш продукт на виставках: за один рік ми брали участь у 12 виставках - буквально щомісяця.

Яков Осипчук

 

Є два типи клієнтів. Перші, будуючи дім, намагаються заощадити буквально на всіх матеріалах, вкладаючи при цьому шалені гроші в естетику. При цьому, якщо навіть десяту частину цієї суми "на естетику" вкласти в утеплення, це одразу вирішить усі питання, які виникнуть пізніше. Але люди не розуміють, наскільки це важливо. А другий тип - люди, які живуть у своєму будинку вже певний час, вони вже порахували всі свої чеки за опалення і кажуть нам: "Плачу будь-які гроші, тільки приїжджайте і робіть усе, як треба".

Першими нашими проєктами були саме реновації: робота з готовим будинком, коли ми демонтуємо покрівлю, дістаємо звідти вже непридатний старий утеплювач і міняємо його на піну.

Наприклад, одним із перших наших замовників була сім'я, яка взимку на другому поверсі свого будинку спала в шапках - настільки там було холодно. Виявилося, що на їхньому даху було багато стиків, а традиційним утеплювачем практично неможливо досягти повної теплоізоляції. Улітку ми розібрали дах будинку, утеплили і зібрали його назад. За кілька днів після закінчення робіт мені дзвонить замовник і  каже: "Я думав, у мене зламався кондиціонер, а виявляється, він автоматично вимкнувся, бо в будинку встановилася необхідна комфортна температура". Тож теплоізоляція потрібна не тільки в зимовий час, бо влітку на кондиціонери ми теж витрачаємо чимало.

Або ще приклад. У 2013 році ми утеплювали мансардний дах будинку в Кончі-Заспі. Там жила сім'я з шести чоловік, і для підтримки комфортної температури вони спалювали 900 куб.м газу - сюди входив підігрів води, опалення і т.д. Після утеплення вони скоротили споживання до 300 куб.м. Це величезна економія.

НАШ ПРОДУКТ - ЕКОЛОГІЧНИЙ І БЕЗПЕЧНИЙ

 Ми пройшли безліч сертифікацій. Нашу екопіну рекомендує Асоціація алергіків і астматиків у Європі. І там цей матеріал навіть використовується при будівництві приміщень, де проходять реабілітацію алергіки й астматики. Адже багато утеплювачів - наприклад, ватяні - поширюють пил через вітрові навантаження на конструкцію чи перепади температур, і пил може потрапляти в дихальні шляхи. Люди роками живуть у таких приміщеннях, навіть не здогадуючись, чому в них алергія. Крім того, існує європейська сертифікація екологічності продукту - "Certeco": на кожному етапі експлуатації будь-який матеріал виділяє певні хімічні елементи, і в Європі класифікують продукти відповідно до цих випарів. "Certeco" оцінило піну нашого виробника як А + – це дуже високий стандарт, яким не може похвалитися жоден поліуретановий утеплювач. Ми провели сертифікацію і в Україні: компанія "Жива планета", яка має ті ж стандарти оцінювання, що в Європі, надала нам маркування "Зелений журавель" - показник безпеки будівельних матеріалів, що контактують із людиною. Я навіть хочу розробити свій стандарт екопіни: щоб люди, розуміли, що потрібно вимагати від підрядника. 

Яков Осипчук

 

МИ ПРАЦЮЄМО ПЕРЕВАЖНО У ПРИВАТНОМУ СЕКТОРІ

Загалом ми утеплюємо приватні будинки. Квартири можна утеплювати лише зовні, щоб не зруйнувати конструкцію - цеглу чи бетон - і тільки локально. Був у нас приклад, коли замовник купив квартиру в новому будинку на першому поверсі, де підлога була дуже холодною через неопалюване приміщення технічного поверху під ним. І після нашого утеплення його дуже потішили показники теплового лічильника: він почав економити на опаленні на 60%. Для квартир на останніх поверхах - із мансардними кімнатами, ламаними і скатними дахами - піна теж добре підходить.

Незадовго після створення компанії ми робили монтаж у київському ТЦ "Ocean Plaza". Проблема була в кінотеатрі: майже всі сеанси фільмів було чутно в касовому залі. А піна завдяки своїй герметичності утримує до 70 дЦб, і таким чином нам вдалося досягти потрібної звукоізоляції. 

НАШІ ОСНОВНІ ЦІННОСТІ - ЕКОЛОГІЧНІСТЬ І ЕНЕРГОЕФЕКТИВНІСТЬ

Ми хочемо робити людей щасливими. Тому що коли людині холодно чи жарко, то в неї порушується сприйняття світу, вона стає дратівливливою.

У нашій команді п'ять людей, усі інші - підрядники, з якими ми укладаємо договір - є три бригади, які виїжджають у будь-яку точку України. Команда ділиться на два підрозділи: власне, утеплення і енергоаудит - діагностика будівлі на тепловіддачу. Компоненти піни постачаються виробником, заливаються в спеціальне обладнання - це ціла установка з безліччю генераторів і компресорів для виробництва поліуретану, - і вже на об'єкті ми гріємо їх і під тиском наносимо на поверхню. Це відбувається швидко: ми наносимо піну тонким шаром, і вона виростає завтошки до 15 см. Наші рекорди за швидкістю: 420 м² ми зробили за півтора дні - це було утеплення даху, а пізніше - 100 м² за 2 години. Після утеплення одразу приїжджає енергоаудитор і робить діагностику - демонструє замовнику, що все герметично. 

Яков Осипчук

 

До 2014 року ми завжди називали піну "екопіною" і рекламувалися саме з цією назвою, тому що канадська назва не давала розуміння, що матеріал використовується для теплоізоляції. Але в 2017 році я зрозумів, що потрібно терміново зареєструвати торгову марку, тому що її просто можуть зайняти. І я дуже вчасно зайнявся цим питанням, тому що мої конкуренти в той момент теж подали заявку: у них теж була піна, але її технічні параметри не відповідали нашій. Тепер я чітко розумію: якщо починаєш розкручувати свій бренд, потрібно одразу визначитися з назвою і зареєструвати продукт, щоб тебе впізнавали на ринку, 

Зараз багато виробників на ринку будматеріалів використовують назву "Екопіна". Доводиться писати їм листи з посиланням на статті Конституції про порушення прав інтелектуальної власності, що це найменування належить нашій компанії. Так ми боремося з недобросовісною конкуренцією. Тут працює "чорний" маркетинг: виробники рекламуються як "Екопіна", переконуючи покупців що, це, звичайно, та сама екопіна, тільки дешевша". І таким чином вони обманом переманюють деяких клієнтів. Однак за гарантією, яку ми даємо, через європейського представника легко перевірити, чи дійсно ми використовуємо цю піну.