Олена Орешкіна - наша клієнтка, підприємець і співзасновниця бізнесу, який називає справою свого життя: її студія Harley and Cho створює дизайнерські меблі і аксесуари для собак і котів. Зі штатом у 20 людей компанія за 5 років підкорила серця не тільки багатьох українців, але й любителів тварин в Європі, Америці і навіть у Австралії й Новій Зеландії. Олена поділилася з нами, як Harley and Cho це вдалося.

Harley and Cho Лена Орешкина


У мене з дитинства було багато тварин. Для мене це велика радість в домі: повноцінний член сім'ї, який має свої потреби. Ідея створення власного бізнесу виникла з появою в нашій родині собаки - брюссельського грифона Харлі. Ми з чоловіком зайнялися пошуком комфортного спального місця для цуценяти і виявили, що нам не підходить нічого із запропонованого в мас-маркеті: лежаки були незручними, низької якості і погано вписувалися в інтер'єр. Тоді ми вирішили, що зробимо його самі.

КОЛИ Є БАЧЕННЯ, ЩО ТИ РОБИШ І ДЛЯ КОГО - СТВОРЮВАТИ ПРОСТІШЕ

Перший лежак спроектував мій чоловік Микола. Наші друзі, господарі французького бульдога Чо (саме його ім'я згодом стало частиною назви компанії), оцінили винахід і захотіли такий самий лежак для собаки. У той момент ми зрозуміли: коли є бачення, ЩО ти робиш і для КОГО - створювати простіше. У нас виходило, тому що ми завжди запитували, що важливо для споживача, і втілювали це в наших продуктах. Так усе почалося, з хобі: ми знайшли кравчиню, а в гаражі організували склад і якийсь час просто робили лежаки - від душі і з розумінням справи.

Першу лінійку лежаків для собак ми представили на фестивалі для домашніх тварин, де одразу отримали перші замовлення. Обов'язки розділили: Микола - операційний менеджер і контролює виробництво, а я відповідаю за кадри, маркетинг, створення контенту і комунікації. Команда Harley and Cho - це близько 20 менеджерів і працівників виробництва. Копірайтери та фотографи студії - фрілансери. Нас всіх об'єднує безмежна любов до тварин.

Основатели Harley and Cho


МИ - ПРО ЛЮБОВ

У нас дуже багато друзів-собачників, тому контенту для соцмереж завжди достатньо. Крім того, власники тварин самі надсилають нам їхні фото: вони задоволені продукцією і раді поділитися щасливими моментами життя вихованців. До нас приходять з тваринами на самовивіз товару і часто пишуть в Instagram: "Ми хочемо бути вашою моделлю". Всі контакти ми зберігаємо і вже завели книгу-портфоліо. Працюємо частіше з собаками, бо коти дуже стресують на зйомках. Ми - про любов і не мучимо тварин заради фото: ідеальний кадр - емоційний, коли собака смішний, сам кудись залазить, тусується і навіть не розуміє, що його знімають, а потім задоволений іде додому.

Контент для соц. сетей


ПРОДАВАТИ НА AMAZON НАМ КОМЕРЦІЙНО НЕВИГІДНО. ЗАМОВЛЕННЯ ПРИХОДЯТЬ, АЛЕ ЦЕ НЕ ОСНОВНИЙ НАШ КАНАЛ

У 2016 році Harley and Cho вийшли зі своєю продукцією на найбільший за оборотом світовий інтернет-сервіс Amazon і на Etsy - найбільшу платформу хендмейд товарів. Активно продавати на сайтах компанія почала з 2018 року.

Механізм простий: коли приходить замовлення, нам дається певний термін - на Amazon це 2 дні - щоб відправити трекінг-номер (накладну) клієнту після оплати. За цим номером покупець відстежує свою посилку.

На Amazon дуже велика конкуренція, і нам через нього продавати комерційно невигідно: наш товар - великогабаритний, а для того, щоб на сайті добре ранжуватися, він повинен бути на складі Amazon. На склад відправити не можемо, тому що зберігання і доставка об'ємного товару дуже дорогі. Тому Amazon зараз розглядаємо скоріше на перспективу, плануємо розвивати там нашу присутність. Так, кілька разів на місяць замовлення приходять, але це не основний наш канал. Якщо порівнювати з Etsy, то там справи йдуть набагато краще - за два роки 1170 продажів. У нас в офісі навіть висить велика карта, де ми позначаємо місця, куди вже надіслали продукцію.

За кордоном ми працюємо по моделі B2B: наші клієнти - невеликі зоомагазини у Франції, Бельгії, Данії, Швеції та Чехії.

Пес Харли


ІНВЕСТИЦІЇ В РОЗВИТОК ДОВЕЛОСЯ ПРИЗУПИНИТИ: ЗАРАЗ МИ ПРАЦЮЄМО НА ПІДТРИМКУ ПОТОЧНОГО ПОПИТУ

В основному, ми свої товари продаємо онлайн. Тому з початком карантину не відчули суттєвої "просадки". Хіба що по каналу B2В в Україні, адже зачинилась частина зоомагазинів, де була представлена наша продукція. У нас працюють всі канали збуту: Instagram, Facebook, контекстна реклама, Etsy і Amazon, сарафанне радіо. 30-40% аудиторії повертається до нас.

Рекламу ми не скорочували, але розробку деяких нових продуктів пригальмували. Додаткові інвестиції в розвиток довелося поставити на паузу: ми працювали над новим сайтом, приділяли багато уваги створенню контенту - фотосесій, відеозйомок - все це вимушено зупинили і зараз працюємо на підтримку поточного попиту. Відклали і наші плани з пошуку нових партнерів і нових ринків за кордоном. Також оптові поставки за кордон зупинилися, тому що обмежили рух транспорту, тому зараз тільки в роздріб відправляємо Укрпоштою.

Довелося і виробництво скоротити на 50%: ми зменшили закупівлю сировини і складські запаси. Якщо раніше у нас товару на складі було на 2 місяці, то зараз ми шиємо тільки під замовлення. Майже вся команда працює віддалено. Кілька кравчинь працюють вдома: ми їм доставляємо сировину і забираємо продукцію. Кілька людей зараз є на складі, а хто живе поруч з офісом, працюють там - звичайно, у масках і з регулярною дезінфекцією приміщення.

У нас своя організаційна структура, у кожного підрозділу - свої робочі чати, замовлення приходять онлайн, відділ маркетингу взагалі завжди працював віддалено, тому для нас це не стало якоюсь неприємною несподіванкою.

Материалы Harley and Cho


ЗАВДЯКИ КАРАНТИНУ НАМ ДОВЕЛОСЯ ДУЖЕ ШВИДКО НАЛАГОДИТИ ТЕ, ЩО МИ ДОВГО ВІДКЛАДАЛИ

Наш відділ з роботи з клієнтами давно планував переїхати в новий офіс, але ми не могли собі це дозволити через те, що не була чітко налаштована система відстеження товару. Коли ввели карантин, нам довелося швидко налагодити складський облік. Виходить, завдяки карантину ми нарешті зробили те, що довго відкладали, і тепер зможемо віддалено відслідковувати товарні залишки і повністю контролювати процес. Якщо чесно, я вже дуже скучила за колегами, шумом машинок на виробництві, робочими дискусіями, клієнтами, які так часто до нас приходять... Мені цього не вистачає.

Я БАЧУ ІДЕЮ БІЗНЕСУ ТАК: РАДУВАТИ КЛІЄНТІВ КЛАСНИМ ПРОДУКТОМ, ЩОБ ЗАДОВОЛЕННЯ ВІД ВИКОРИСТАННЯ ТРИВАЛО ЯКОМОГА ДОВШЕ

Під час карантину ми в соцмережах проводимо ігри і тести, щоб розважити і підтримати клієнтів. Двічі на рік у нас розпродаж - на Чорну п'ятницю і в травні. От, сподіваюся, у травні проведемо його за планом.

Harley and Cho


НАШІ СПОЖИВАЧІ - СВІДОМІ ЛЮДИ, ЯКІ ЗМІНЮЮТЬ СВІТ І НАДИХАЮТЬ ІНШИХ: СОРТУЮТЬ СМІТТЯ, ПРИБИРАЮТЬ ЗА СВОЇМИ СОБАКАМИ НА ВУЛИЦІ, ЗАЙМАЮТЬСЯ БЛАГОДІЙНІСТЮ І ПОДОРОЖУЮТЬ

Ми орієнтуємося на цінності нашої аудиторії. Попит на якісні товари для домашніх тварин зростає з рівнем доходу населення. У нас ця культура зараз активно розвивається: українці хочуть, щоб товари для чотирилапих були такими ж комфортними і безпечними, як і для людей. А ще - щоб вони були красивими і мінімалістичним - це важливо. Наша продукція повністю відповідає цим вимогам і може служити повноцінним елементом інтер'єру.

Наші клієнти - не обов'язково власники породистих собак і котів: багато хто бере тварин з притулку. Я взагалі вважаю, що "у хаскі красиві оченята" - це емоційний підхід до заведення собаки, і це не зовсім правильно. Тварину треба заводити, коли ти готовий брати на себе відповідальність.

Вони багато чому вчать нас, в першу чергу - цінувати моменти: якби у мене не було собаки, навряд чи я б так часто спостерігала захід сонця або насолоджувалася вечірньою тишею під час прогулянки.


Якщо й вам потрібна реєстрація торговельної марки, можна подати он-лайн заявку на нашому сайті. Окрім цього, користувачам доступна безкоштовна ознайомча перевірка торговельної марки по базі зареєстрованих: https://profitmark.ua/