Юлія Каленська і Артем Скубенко - наші клієнти та засновники сімейного підприємства з виробництва традиційних алкогольних напоїв «Хані Баджер». Вони відроджують старовинні українські рецепти наливок і настоянок. Юлія розповіла нам про алкогольні стереотипи українців, а також поділилася ідеями улюблених коктейлів, які можна робити з унікальних ягідних наливок.

Хані Баджер

Я багато років жила за кордоном. Як би банально це не звучало, приїжджаючи в Україну, я зазвичай везла звідси на замовлення як сувенір пляшку горілки - бо нашу горілку знають у всьому світі, до того ж, це доступно. Хоча це така несправедливість, адже коли, скажімо, гостюєш у бабусі в селі, то на свята завжди дістаються власноруч зроблені напої - настоянки і наливки. І розумієш, що ці історично національні українські напої узагалі відсутні на ринку. Україна також і не виноробна країна, хоча останнім часом цей ринок почав стрімко розвиватися. Натомість наливки згадують у своїх творах і Котляревський, і Шевченко.  

У таких роздумах у нас з'явилася ідея створити продукт, який буде мати гарний вигляд, який можна буде подарувати як сувенір, і яким можна буде насолодитися в колі рідних і близьких.

Хани Баджер

 

У НАС З'ЯВИЛАСЯ ІДЕЯ ВІДРОДИТИ КУЛЬТУРУ ПИТТЯ ТРАДИЦІЙНИХ НАПОЇВ

Так наше хобі перетворилося на бізнес. У нашій родині багато років виробляли домашні напої, а вже в 2015 році ми зробили "пілотну" партію алкоголю: 50 пляшок ми подарували друзям і знайомим на Новий рік, щоб почути відгуки. Усі були в захваті і сказали, що однозначно купували б настоянки для себе і на подарунки.

Без реєстрації торговельної марки бізнес не зрушиться з місця. Для нас було важливо зареєструвати свій бренд, щоб продовжувати вкладати у свій розвиток, тут нам дуже допомогла компанія ProfitMark, що дозволило нам швидко і ефективно пройти цей етап. 

У моїй родині є сімейний рецепт настоянки "на бджолах" - її робить мій батько. До нього напій готували його дід і прадід. Адже так рецепти і передаються - з вуст в уста. Моя мама - харчовий технолог, вона багато мені підказувала і допомагала в процесі переходу від «домашнього» виробництва до індустріального.

Хани Баджер

Нашою головною задумкою було зібрати рецепти з різних регіонів України. Ми багато запитували місцевих жителів у селах, експериментували, а далі діяли за таким принципом: якщо ми вже заявляємо, що рецепт походить з певного регіону, то там і купуємо ягоду.

Адже загалом малина, вишня і смородина ростуть на території всієї України, але є регіони, де їх вирощують більше - часто на експорт. Тобто якщо у Вінниці вирощують вишню, то місцеві люди в селах знають краще, як її приготувати, мають свої секрети. Це як з борщем, який в кожному регіоні України готують по-різному.

У НАС РУЧНЕ ВИРОБНИЦТВО

У процесі розвитку бізнесу перед нами постало питання: як це правильно і легально робити в Україні, адже алкоголь - це акцизна продукція. Спочатку ми хотіли "розливатися" на одному з заводів, але за нашими запитами і побажаннями ми не знайшли таку можливість.

На жаль, коли починаєш бізнес, ніхто не пропонує рецепт його успіху, і немає такого сайту, де буде 10 пунктів, що треба зробити, щоб усе вийшло. Усі підводні камені дізнаєшся у процесі. Ми пройшли довгий шлях у два роки. Нам доводилося багато консультуватися. У результаті ми власними силами розробили архітектурний план і зробили невеликий цех з виробництва алкогольної продукції, отримали ліцензію на виробництво. У 2018 роки ми випустили першу пляшку з акцизною маркою офіційної продукції.

Ми використовуємо якісну сировину і спирт найвищої очистки. У нас немає жодного підсилювача смаку або барвника. Сама ягода сертифікована: вона проходіть регулярну перевірку, тому що нам часто ставлять питання - чим обробляли цю ягоду, чим поливали... Ми до цього підходимо серйозно. І ці аналізи вже навіть необов'язково виконувати за державними стандартами, але ми продовжуємо це робити. Це важливо насамперед для нас - бути впевненими в тому, що ми пропонуємо покупцеві.

Хани Баджер

 

МИ НЕ ХОТІЛИ РОБИТИ НАСТОЯНКИ ВДОМА АБО В ГАРАЖІ

Ми ставили перед собою мету створити продукт, який буде стояти на полиці магазину і мати гідний вигляд. Нині у нас два види напоїв: настоянки - міцні і гіркі - 37% і ягідні наливки - 17% - це приємний і легкий напій.

Коли люди чують слова "наливка" і "настоянка", вони чомусь одразу уявляють самогон чи якийсь продукт загадкового походження і низької якості, який зберігається в незрозумілому посуді і який розливають у пластикові пляшки. Такі асоціації у людей - що це обов'язково дешево і соромно.

Ми боремося за те, щоб змінювати таке ставлення: ми спеціально не використали такі модні слова як "дижестив", тому що наполягаємо, що "настоянка" - це класно! Нехай іноземці звикають. В Італії є аналог наших наливок - граппа, в Угорщині - палінка, у Польщі - налевка, причому там саме місцева молодь їх п'є. У Львові та більшості західних регіонів до цієї культури теж поступово повертаються.

Хани Баджер

 

ДЕГУСТАЦІЇ - НАША КРАЩА РЕКЛАМА

Наші напої - це саме той випадок, коли краще один раз спробувати, ніж сто разів побачити чи почути. Ми брали участь в "Алкомаркеті, який організовували "Всі. Свої" і у виставці алкоголю "Wine & Spirits": там ми представляли свій стенд і вже під час першої презентації отримали нагороди в сліпий дегустації - платинову медаль за настоянку "на бджолах". 

Ми беремо участь у всіх подібних заходах, які проходять в Україні: знайомимо публіку з нашим продуктом і зустрічаємо однодумців. Восени плануємо відвідати барне шоу "Barometer" і сподіваємося знову взяти участь в "Wine & Spirits", але все залежить від того, як буде розвиватися епідемія.

Хани Баджер

Щороку ми робимо подарункові набори до Нового року, Різдва, Великодня. Ми робили навіть музичну книгу "Різдвяна ніч" з ілюстраціями художника і мелодією "Щедрик": усередині були пляшка і келих - все це створює святковий настрій.

Хани Баджер

 

НАЛИВКИ МОЖНА ВИКОРИСТОВУВАТИ ДЛЯ КОКТЕЙЛІВ

Багато хто плутає наливки з лікерами, стверджуючи, що вони занадто солодкі і цукрові. Це зовсім не так, у них мінімальна кількість цукру. Вишня - класична наливка, там відчуваєш смак кісточки, малина - це смак літа, коли заплющуєш очі, вдихаєш аромат і уявляєш себе на природі, смородина має яскраво виражений смак і аромат, вона злегка терпка і кислувата. У мене є власне ноу-хау: якщо додати наливку в ігристе вино, виходить чудовий літній ягідний "шприц".

Хани Баджер

 

КАРАНТИН ПОВЕРНУВ НАС НА КІЛЬКА КРОКІВ НАЗАД 

90% наших ринків збуту були закрили: ми тільки почали продаватися на авіалініях МАУ, в DutyFree, у ресторанах, барах і готелях, коли почався карантин, і стало зрозуміло, що майже всі вони закриті на невизначений термін. Це простимулювало нас швидко почати роботу з супермаркетами - Good Wine, Сільпо, Le Silpo - у рамках "Лавки традицій" .

Ми хочемо експортувати нашу продукцію в усі країни, де є українська діаспора і не тільки: впевнена, наші наливки із задоволенням спробує і німець, і англієць. Поки люди не ведуть такий бізнес і навіть не розмовляють про це: зараз не можна навіть зразки передати. Але щойно світ відійде від пандемії, ми продовжимо популяризувати українські традиції.