Валерій Дудко - наш клієнт і засновник мережі стоматологічних клінік Люмі-Дент. Валерій розповів нам, як під час коронакризи відкрив нову клініку в центрі Києва і як при цьому компанії вдалося зберегти весь штат.
15 років я працював стоматологом в державних поліклініках і переконався, що лише приватний бізнес дозволяє повноцінно використовувати можливості сучасної стоматології. Тому в 2013 я відкрив свою клініку в Києві. Зараз у нас три клініки - на Оболоні, Позняках і Солом'янці - з більш ніж 500 чоловік у штаті. Клініки Люмі-Дент у 2-3 рази більши за середню київську клініку: зазвичай це 2-3 крісла, а в нас в одній клініці 6 крісел, у другій - 8 і в третій - 9. Ми також в трійці лідерів за брендовими запитами. Я думаю, за 8 років це хороший результат.
МИ БОРЕМОСЯ ЗА РЕПУТАЦІЮ
В основі наших відносин з клієнтом - розуміння, що він має величезний вибір стоматологий і щоразу вирішує, куди піти. В Україні власники бізнесу в медичній сфері часто вважають, що здійснюють особливу верховну роботу і несуть величезну світлу місію, а лікарі їхньої установи - боги, яким всі повинні бути вдячні за те, що вони займаються святою професією. Таке ставлення - це утопія з відголосками СРСР. Я вважаю, якщо клієнт нам платить, і ми надаємо йому послуги за його гроші - ми виконавці, і неважливо, чим займаємося. Це розуміння дозволило нам розвиватися, формувати лояльність і отримувати кращі відгуки.
МИ ОПЛАЧУЄМО НАВЧАННЯ СВОЇХ ФАХІВЦІВ І РОБИМО СПЕЦПРОЄКТИ
В Люмі-Дент розвинена корпоративна культура, є також багатоступенева система відбору персоналу та HR-відділ, який доносить працівникам цінності компанії і наші правила в роботі і спілкуванні з клієнтом.
Ми оплачуємо навчання своїх фахівців, наші лікарі проходять кращі курси в Україні і за кордоном. Також багато уваги приділяємо нашому іміджу в соцмережах, ведемо просвітницьку роботу і доводимо свою експертність. У нас є відділ відео-продакшну, який займається Youtube-каналом, де ми щодня записуємо відео з лікарями і відповідаємо на питання людей.
Ми є ініціаторами декількох спецпроєктів. Люмі-Дент патронує дитячий будинок, де перебувають сироти з серйозними соматичними захворюваннями: ми вітаємо їх зі святами, привозимо дітям предмети особистої гігієни та іграшки. Крім того, ми даємо гранти студентам в рамках щорічного конкурсу: молоді люди пишуть пізнавальні статті з нашого напрямку, комісія обирає 4 кращі роботи, і за результатами ми оплачуємо переможцям навчання. Таким чином заохочуємо цілеспрямовану й ініціативну молодь.
ЗАРАЗ НАША МЕТА - ІНВЕСТУВАТИ В ТЕХНОЛОГІЇ
Люмі-Дент пропонує весь спектр стоматологічних послуг, в тому числі імплантацію і складні операції на 6-8 годин з кісткової пластики. Ми не надаємо лише послуги хірургічної стоматології - важкі глибокі хірургічні операції, які потребують окремого стаціонару, адже на їхнє проведення згідно із законом мають дозвіл тільки державні установи.
Карантин вплинув на нас негативно не лише через падіння платоспроможності населення, а й через обмеження на в'їзд в Україну для іноземців - американців, канадців, австралійців, які становили половину від загальної кількості наших клієнтів.
Водночас для компанії з правильно налагодженою структурою розвитку і стратегією криза - це виклик. Вона стимулювала нас переглянути витрати і виключити зайві, внести нові акції та цікаві пропозиції, завдяки яким ми стали доступнішими для людей і переорієнтувалися на український ринок. До того ж ми вже три роки не піднімали ціни.
Наша основна внутрішня мета - зберегти компанію в тому розмірі, в якому вона є зараз і забезпечити найкращі умови співробітникам. З початку пандемії нам вдалося зберегти штат практично без втрат, після першого локдауна ми повернули всіх працівників з відпусток і зараз уже не розглядаємо для них можливість відпустки без утримання, підтримуємо людей, які хворіють.
За рік до локдауну ми купили приміщення під третю клініку і вже під час пандемії закінчували ремонт - було важко фінансово, але я розумів, що зупинятися не можна. Третя клініка відкрилася місяць тому, і тепер ми будемо інвестувати в технологічний розвиток бізнесу. Найближчим часом нових клінік відкривати не плануємо, але, якщо економічна ситуація зміниться, будемо розширювати мережу в Києві та за його межами, розглянемо ідею франчайзингу.
БРЕНДОВІ ЗАПИТИ В ПОШУКОВИХ СИСТЕМАХ - ОДИН ІЗ ГОЛОВНИХ ПОКАЗНИКІВ УСПІШНОСТІ БІЗНЕСУ
Ми працюємо над тим, щоб і надалі залишатися в лідерах з брендових запитів. Що частіше запити імені в пошукових системах - то більш знаною й надійнішою є компанія: люди знають її і шукають за назвою. Торговельну марку ми зареєстрували, бо розраховуємо працювати багато десятиліть і хочемо унеможливити будь-яке копіювання нашого бренду. До того ж з часом у нас з'явилися недобросовісні послідовники, які копіювали лого, просто міняючи одну букву, щоб привабити клієнтів нашим ім'ям. У певний момент це набуло системного характеру, а ми інтенсивно займалися розширенням бізнесу і пропустили це. Тоді ми серйозно задумалися над проблемою і вирішили зареєструвати одразу 9 торговельних марок на трьох мовах. Ми врахували і той момент, що наша назва може бути написана одним словом, двома словами чи з дефісом. І якщо ми зареєструємо одне слово, а якась компанія зареєструє з дефісом, то ми ніяк не зможемо вплинути і судитися з ними, оскільки це буде вже окремою назвою. Такий момент може негативно відобразитися на бізнесі, тому важливо бути обачливим.