Михайло Бутурлін - наш клієнт і співзасновник бренду Мануфактура меду. Сімейна пасіка розташована в екологічно чистому місці в Миколаївській області біля Південного Бугу. Михайло розповів нам про продукти бджільництва і про розвиток сімейного бізнесу.
Пасіка знаходиться серед квітучих садів і полів - це важливо для бджіл, щоб вони мали можливість долітати до рослин і збирати пилок у своєму ареалі проживання. Пасіка існує вже понад 15 років, її створив мій батько, Тарас Васильович, а йому любов до бджільництва прищепив мій дідусь, Василь Григорович. Після смерті батька пасікою стала займатися моя мама, Марина Вікторівна. Усі процеси вона відкривала для себе з нуля. Ми з моїм братом Олексієм в свою чергу намагаємося допомагати, чим можемо. Мед ми реалізовували переважно через друзів і знайомих. Крім меду, ми почали робити суміжні продукти, наприклад, мед з імбирем і міксом ягід. Згодом обсяги збільшувалися, щороку додавався свіжий продукт. І ми вирішили заснувати невеликий бренд в пам'ять про батька, адже мед - це продукт, яким хочеться ділитися, він повинен допомагати здоров'ю людей. Я, наприклад, не вживаю цукор і завжди заміняю його медом. А чашка чаю з медом і з лимоном, випита на сніданок, заряджає мене бадьорістю і енергією на весь день. Таким чином я ще й зміцнюю свою імунну систему.
Мануфактура - це виробництво з використанням ручної праці. Виробничі потужності у нас невеликі. Зараз усіма процесами на пасіці керує моя мама, виробництво меду неможливе без її участі. Ми з братом розділили сфери бізнесу. Оскільки основна моя робота - в дистрибуції техніки і продажах, я займаюся оффлайн-просуванням - співпрацею з рітейл-мережами, крафтовими магазинами і кав'ярнями, в яких представлена наша продукція. У Олексія своє діджитал-агентство, тому він займається просуванням бренду онлайн. Спільно ми розробили логотип і будемо створювати лендингову сторінку, зараз вирішуємо питання з упаковкою і стартом продажів.
При створенні нового бренду, особливо, якщо це продукти харчування, вкрай важлива репутація компанії та відгуки про продукцію. Головний акцент ми будемо робити на соцмережах, бо це найбільш швидкий і ефективний спосіб заявити про себе. Перша наша задача - формування правильного іміджу у цільової аудиторії, а аудиторія споживачів меду досить широка. В онлайн просторі вона переважно жіноча: мед шукають здебільшого дівчата для своїх домашніх десертів і мами для дітей. У нашій стратегії і онлайн маркетинговій програмі ми будемо задіювати багатьох блогерів. І це будуть не куплені відгуки, як це часто роблять - "ось вам наш продукт - прорекламуйте". Ми будемо давати інфлюенсерам на пробу наш мед, щоб вони могли про нього написати лише після дегустації, переконавшись, що продукт якісний і смачний з правильною консистенцією і ароматом. У нас екологічним є не тільки продукт, але й сам підхід до розвитку бренду. Якщо хтось шукає великі бренди з великими заводами - це не наші клієнти. Ми хочемо дотримуватися філософії сімейної справи, акцентувати на тому, що наш мед - це своє.
Торговельну марку ми зареєстрували, бо для бізнесу важливо, щоб усе було систематизовано і структурно. Крім того, реєстрація важлива для виходу бренду в офлайн, бо лише продукт з торговельною маркою може мати підтвердження про пройдені перевірки і сертифікації. Торговельна марка - це ім'я, до якого прив'язане конкретне розуміння про продукт. І, звичайно, Мануфактура меду - це пам'ять про батька, візуалізована як бренд.