В Європі норма – записуватися на консультацію до лікаря за 3 місяці

Реєстрація торговельної маркиОхорона здоров'яМедична реформа

 Олег Мартишин - наш клієнт і засновник компанії “Медиторія”, яка є провайдером послуг для закладів охорони здоров'я усіх ланок і форм власності – від монопрактики лікаря-ФОПа до великих лікарень обласного підпорядкування. За фахом Олег – лікар, але після переїзду з Донецька він вирішив залишити практичну медицину. У Києві він розпочав роботу як найманий працівник, але з часом частина команди під його лідерством започаткувала “Медиторію”. Олег розповів, як розвиває бізнес. 

Олег Мартишин

Спершу в рамках “Медиторії” ми організовували заходи для медичних і фармацевтичних компаній, але в 2020 році з початком пандемії нам довелося трансформуватися і відкривати нові напрямки. Переважна більшість компаній з нашої сфери зазнавали збитків, банкрутіли або ставали на паузу. Натомість для нас карантин став справжнім драйвером росту.

Ми - компанія, яка працює за максимально аутсорсинговою моделлю. Ми пропонуємо послуги на аутсорсі, і так само 90% нашої власної діяльності віддано на аутсорс. 

Стабільно в штаті компаній ми маємо 10 людей. І саме завдяки команді, яка вірила в ідею проєкту, ми успішно завершили 2020 рік і продовжили зростання в 2021 році. Вдалося нам це, бо ми постійно шукали нові різноманітні послуги і моніторили ринок, щоб з’ясувати, що потрібно закладам охорони здоров’я і що вони можуть віддати на аутсорс.

Ми відштовхуємося від попиту на ринку і трансформуємо його в пропозицію

Ми не випереджаємо систему, а рухаємося паралельно з нею. Система нам каже: “потрібно оце” - і ми одразу залучаємо експертів, разом розробляємо послугу і пропонуємо її ринку.

Наприклад, зараз багатьом лікарням потрібно розвивати SMM, щоб спілкуватися з пацієнтами, але всередині медичної системи ніхто переважно не знає, як це ефективно робити. Тож ми взялися за цю задачу, підібрали (а інколи і навчили з нуля) людей і запропонували ринку цю послугу. І тепер ведемо десяткам наших клієнтів соцмережі та зовнішню комунікацію.

В умовах реформування в медичній системі постійно з’являються нововведення. Так, однією з обов’язкових вимог НСЗУ є наявність стратегічного плану розвитку, який повинен мати кожний заклад, що претендує на фінансування. Тож ми почали допомагати медзакладам розробляти цю стратегію, наносити її на папір і втілювати в життя. В результаті у нас виникла нова компанія, що надає юридичні, а також фінансові і бухгалтерські послуги на аутсорсі – “Адвокаторія”.

Втім, проводити заходи ми не припинили. Навпаки, цей напрям активно розвивається: тепер ми робимо також навчальні курси для керівників закладів охорони здоров’я з менеджменту, стратегічного й фінансового планування, HR-управління тощо.

Реформована медична система створюється для пацієнта

Система хоч і недосконала, і нам, безумовно, є над чим працювати, але вона точно ефективна в плані доступності медичних послуг. 

Наприклад, в розвинених європейських країнах як правило ви можете записатися на консультацію сьогодні, а потрапити до лікаря за 3 місяці. Там не можна прийти до невролога чи офтальмолога день в день або записатися на завтра.

За старою радянською системою вважалося, що лікар має бути близько, хоча цей принцип абсолютно нормальний для первинної ланки і сьогодні. Такий підхід породжував амбулаторії і лікарні на кожному кроці - нехай нібито їх буде багато, лікарів буде багато, але працюватимуть вони за 3 копійки. Однак зараз модель фінансування змінюється: залишаються лише найкращі лікарі – вони ж отримують і більші зарплати.

Водночас діє принцип: гроші йдуть за пацієнтом. Лікар уже не може просто відсидіти свої робочі години і отримати від держави гроші. Тепер якщо пацієнт прийшов - лікарня отримує гроші, не прийшов - грошей немає. Усі зрозуміли, що за пацієнта треба боротися. І така конкуренція стимулює сервіс: зараз уже іноді заходиш у комунальну лікарню і не розумієш, приватний це заклад чи державний. Тож досягає успіху той, хто трансформується.

Торговельна марка – це престиж і довіра клієнтів. Весь світ приходить до того, що права на ідеї, компанії та назви мають бути зареєстровані та офіційно належати власникам. Тож все, що можна зробити своїм, треба робити своїм. Таким чином ми захищаємо свою інтелектуальну власність.