Дмитро Лубкін - наш клієнт і один з організаторів громадської організації "Мій Голос". Дмитро бере участь у виборчих кампаніях з 1998 року. Він розповів нам про проєкти ГО "Мій голос" і перспективи онлайн-виборів в Україні.

Дмитрий Лубкин

ГО "Мій голос" була створена в 2016 році людьми, які познайомилися на Майдані і після 2014 року активно включилися в громадське життя, брали участь у процесі реформування України. 

Наша головна мета - розробка інструментів для впровадження цифрової демократії в Україні. Починали ми зі співпраці з Латвією і створили аналог їхнього національного проєкту - "Платформу громадських ініціатив “Мій Голос" - єдиний в Україні недержавний сервіс петицій. Згодом ми призупинили роботу з латвійськими партнерами і зараз більше займаємося освітніми програмами, присвяченими цифровій демократії, виборчим і конституційним правам громадян. 

"МІЙ ГОЛОС" - ВОЛОНТЕРСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ, ЯКА ОТРИМУЄ ГРАНТИ ПІД ПРОЄКТИ

Кістяк нашої команди складається з 10 осіб, але загальна кількість залучених людей - тих, хто писав петиції, брав участь у проєктах і в навчанні - понад 2 000.

Дмитрий Лубкин

Нас фінансують переважно західні партнери - Фонд демократії при посольстві США, Міністерство закордонних справ Латвії та інші. 

Останній наш великий проєкт "Жінки в місцевому самоврядуванні" був реалізований за підтримки КМДА. Гендерні питання зараз дуже актуальні, крім того, місцеві вибори-2020 стали першими виборами з обов'язковими для виконання гендерними квотами: за новим законодавством в кожній п'ятірці партійного виборчого списку повинні бути як мінімум два кандидати кожної статі. Тобто гендерний мінімум для жінок і чоловіків становить 40%. 

Ми провели два курси навчальної програми "Жінки в місцевому самоврядуванні. Програма надає можливість жінкам реалізувати себе як депутатів Київської міської та місцевих рад різних рівнів, помічниць депутатів або керівниць виборчих штабів. Кожен з модулів курсу націлений на розвиток навичок в проведенні виборчих кампаній, взаємодії з суспільством і владою. 

Ми підтримуємо активних жінок, які прагнуть ефективно впливати на події в суспільному житті міста, які хочуть спробувати себе в ролі лідера громадських ініціатив або активістски правозахисного руху, а також готові боротися з корупцією і незаконними діями місцевої влади. 

ОБРАННЯ НА ПОСАДУ - ЛИШЕ ЧАСТИНА РОБОТИ ПОЛІТИКА: НАЙЕМОЦІЙНІША, АЛЕ НЕ НАЙСКЛАДНІША

Серед учасниць курсу є жінки, які перемогли на місцевих виборах. Є й ті, хто після проходження курсу і усвідомлення всіх обов'язків депутата вирішили не балотуватися, бо зрозуміли, що їм це не підходить. 

Крім освітніх програм, ми надаємо послуги адвокації для громадських організацій, які бачать необхідність просування законопроєктів на рівень Верховної Ради. Ми допомагаємо розробляти і впроваджувати комунікаційні стратегії, проводимо стратегічні сесії, визначаємо напрямки подальшої діяльності громадських організацій.

З наступного року ми починаємо проєкт "Київ - столиця рівних можливостей", який є продовженням проєкту зі складання гендерного паспорта Києва - це інформаційний інструмент, який застосовують для моніторинги забезпеченості рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.

Мій голос

 

У БІЛБОРДІВ ЕФЕКТИВНІСТЬ ВЖЕ НАБАГАТО НИЖЧА, НІЖ У РОЛИКА НА YOUTUBE

Карантин значно прискорив деякі процеси, пов'язані з електронною демократією. Ми планували, що на впровадження багатьох інструментів знадобиться 5-10 років, але виявилося, що перевести людей в онлайн можна миттєво.

В Україні досить сильне лобі противників онлайн виборів, але колись ми точно до цього прийдемо. Ймовірно, одразу не відбудеться повного переходу до онлайн формату, але можливо реалізувати таку систему, як, наприклад, в Естонії, яка стала першою в світі країною, що створила загальнонаціональну систему голосування через інтернет, і нині понад 30% естонців голосують онлайн.

Забезпечити механізм "одна людина" - один голос" і захистити систему технічно нескладно. У тій же Естонії на випадок, якщо, скажімо, начальник змушує підлеглих голосувати за певного кандидата, людина може проголосувати, а потім передумати і переголосувати - на це дається два тижні. У випадку України тут проблема більше в політичній культурі і в довірі до влади: купити голос при голосуванні онлайн - простіше, питання, чи будуть люди продавати голоси.

Торговельну марку ми зареєстрували з метою отримати доменне ім'я, щоб сайт мав коротку назву, і як захист наших проєктів від несанкціонованого використання нашого імені.