Олексій Лебедєв - співробітник інтернет-магазину OZERO, який є нашим клієнтом. У OZERO можна знайти обладнання та аксесуари для водномоторної техніки і активного відпочинку на природі. Олексій розповів нам, як створювати на сайті такий контент і навігацію, які будуть вирішувати задачі клієнтів.

OZERO

OZERO - це хобі, яке переросло в бізнес. Я сам люблю риболовлю і розумію, наскільки важливо зробити правильний вибір при купівлі товарів для комфортного відпочинку. Історія OZERO почалася ще в 2007 році, коли був зареєстрований домен. А активно розвиватися бренд почав у 2017 році після розмови двох керівників компаній, що працюють в сфері реалізації товарів для водномоторного транспорту. Йшлося про особливості e-commerce на українському онлайн просторі, зокрема, про  труднощі вибору споживача під час покупки товарів в інтернет-магазинах. 

Проблема в тому, що опис товарів, особливо технічно складних, на більшості сайтів бідний або недостовірний, а фото і відео викладені в поганій якості. Ця неінформативність сайтів навіть не пов'язана з вартістю чи класом товарів: неважливо - дорогий це продукт чи масового виробництва. Якість наповнення залежить від кожної ланки в ланцюжку - від виробника і дистриб'ютора до роздрібного продавця і консультанта: кожен з них має надати максимально повну інформацію. Важливо бути чесним зі споживачем, тому, крім переваг товару, ми завжди описуємо і його технічні особливості.

OZERO

Ми представляємо продукцію 180 різних брендів, серед яких китайські, корейські, японські, австралійські, канадські, американські та європейські виробники. звичайно, багато продукції й українських виробників. Ми дуже пишаємося нашим українським партнером - компанією Stronger: вони виробляють якірні лебідки, яким практично немає аналогів у світі.

ЧЕРЕЗ НЕЯКІСНИЙ КОНТЕНТ НА САЙТІ КЛІЄНТ НЕ МОЖЕ САМОСТІЙНО УХВАЛИТИ ЗВАЖЕНЕ РІШЕННЯ

Часто споживач, знайомлячись з параметрами і характеристиками товарів на сайті, не може отримати інформацію в повному обсязі і зрозуміти, чи відповідає товар його запиту, через що йому доводиться дзвонити в магазин і з'ясовувати всі питання і деталі,  що його цікавлять, дивитися огляди і читати форуми. 

Коли людина приходить у магазин, щоб вперше купити певний технічно складний товар, і ще не має досвіду експлуатації, то консультант часто рекомендує дорожчий товар або товар, який вже залежався. Але є ймовірність, що в результаті такий підхід не задовольнить запити клієнта. 

МИ ПРОДАЄМО ПОЗИТИВНІ ЕМОЦІЇ

Якщо запитати рибалку, навіщо він ходить на риболовлю, ви не почуєте відповідь "за рибою". За рибою він би пішов у супермаркет, а на риболовлю він іде за враження. Тому, якщо копнути глибше, ми продаємо не просто човни, мотори, ехолоти та масу іншого обладнання, а інструменти для отримання позитивних емоцій.

Уявімо ситуацію: клієнт купив човен, зібрав сім'ю, друзів, вони всі разом радісно виїхали на велику воду, і тут щось йде не так - всі не помістилися, човен рухається не з тією швидкістю, на яку розраховували, або хвиля захлестує через борт. У результаті клієнт злий на товар, на магазин, незадоволений виробником і напише негативний відгук на сайті. А найголовніше, що споживач запланував подію і витратив свій час, розраховуючи отримати позитивні емоції, але всі його очікування обернулися розчаруванням. Хто компенсує йому моральні збитки?.. Однак проблема тут не в бренді і не в товарі, а в неграмотній консультації, під час якої клієнта не почули і не врахували його головні побажання. Адже якби на сайті була вказана максимально повна і детальна інформація, що дозволяє зрозуміти, за яких умов потенціал продукції буде розкритий максимально, то такої проблеми б і не виникло.

ЗАВДАННЯ КОПІРАЙТЕРА - БУТИ КОРИСНИМ ДЛЯ ЧИТАЧА

Щоб робити якісний візуальний контент, ми побудували свою фотостудію і свій відеопродакшн. А ось з текстовим оформленням усе складно: не так багато хороших копірайтерів, які розуміють завдання, яке повинен вирішити текст. Більшість копірайтерів працюють скоріше як рерайтери: вони просто дублюють не зовсім коректну інформацію з інших сайтів або пишуть загальними фразами. Наприклад, в описі компанії часто бачу фрази типу "Ми використовуємо інноваційні технології". Про які технології йдеться? Хто вирішив, що вони інноваційні? Чи актуальна ця "інноваційність" сьогодні або ж інноваційними вони були 10 років тому? Незрозуміло. Важливо намагатися максимально уникати суб'єктивних оцінок. Потрібен фактаж. Якщо ми говоримо, що мотор потужний, то вказуємо, скільки в ньому кінських сил, якщо говоримо, що легкий, то вказуємо вагу і т.д.

OZERO

Ми дуже хочемо, щоб український інтернет був наповнений якісним контентом, щоб після ознайомлення з карткою товару покупець не писав в чат і не дзвонив менеджеру з елементарними питаннями. Звичайно, ми завжди відповімо на них, але, якщо клієнтові не доведеться шукати додаткову інформацію, він зекономить час і буде лояльним до бренду.

Цього року ми відчули сплеск продажів. На це вплинули два фактори. По-перше, в Україні законодавчо змінили правила реєстрації маломірних суден. По-друге, підвищився попит на сапи, які ми продаємо вже два роки: через карантин багато людей, які раніше їздили влітку відпочивати за кордон, залишилися в Україні і зайнялися тут активними видами спорту. 

OZERO

Зараз наше головне завдання - продовжувати наповнювати якісним контентом сайт, робити відеоогляди огляди на популярні позиції, які найбільш затребувані серед клієнтів і викладати їх на нашому каналі OZERO UA. Також ми плануємо випускати порівняльні огляди та тестування продукції різних брендів в одному класі, показувати споживачеві, як поводяться товари під час використання в конкретних ситуаціях.

OZERO

Торговельна марка безпосередньо впливає на успішність компанії. При високій якості товарів і високому рівні сервісу торговельна марка сприяє впізнаваності і довірі до бренду, споживач сприймає його як надійну і серйозну компанію.