Люди, які можуть знайти час на читання книги - це багаті люди

Реєстрація торговельної маркиКнигиАвториСаморозвиток

Ольга Шапран - наш клієнт і засновниця всеукраїнської платформи з обговорення книг ділової спрямованості і розвитку ReadArea. Це ком'юніті книголюбів, де читають не для галочки. Ольга розповіла нам, як читати з користю і яким чином наша свідомість фільтрує інформацію.

Ольга Шапран

Цей формат народився 4 роки тому, коли в декреті я зрозуміла, що хочу професійно розвиватися. Найближчим джерелом знань для мене була книга. Мій темп читання тоді був 1-2 книги на рік, тому що я часто закидала читання однієї книги і починала іншу. Я зрозуміла, що мені потрібен встановлений дедлайн і підтримка - щоб обговорити книгу з кимось, хто читав її і може поділитися своєю думкою і поглядом на речі. На першу зустріч нас зібралося 5 осіб. Ми всі почали читати одну книгу і встановили дедлайн у 30 днів. 

Ми підрахували, що, читаючи 20 сторінок на день, за п'ять робочих днів можна здолати 100 сторінок, за три тижні 300 сторінок - середній обсяг книги. Нам сподобався формат діалогу навколо книги: ми виділяли головні моменти та дискутували. Коли на зустріч прийшло вже 18 людей, продуктивне обговорення було вести важко. Тому я почала ділити людей на групи, а тим постійним учасникам, які проявили інтерес до певної теми, я запропонувала стати керівниками потоків. Так склалася наша команда: я як засновник, 4 керівники потоків, директор з маркетингу (вона ж керівник потоку), менеджер з адміністративної роботи і контент-менеджер в  Instagram. Зараз у нас 4 потоки: в Харкові - "Лідерство" і "Психологія" і в Києві -"Business Development" і "Маркетинг".

ReadArea

 

ЧИТАННЯ - ФІТНЕС ДЛЯ МОЗКУ

У читанні важлива дисципліна, особливо, якщо йдеться про ділову літературу чи про літературу з саморозвитку - тобто не про художні книги з захопливим сюжетом, від якого неможливо відірватися.  

Корисно робити нотатки під час читання, виписувати цитати і свої думки. І, звичайно, написати коротке резюме - тоді в голові добре систематизується інформація. Коли людина регулярно виділяє час на читання і аналізує прочитане, вона вчиться ефективно використовувати час і досягати мети. З книг ми отримуємо інструменти, які можемо інтегрувати в своє життя.

Наша аудиторія - це підприємці і менеджери, які прагнуть спілкуватися з однодумцями - такими ж книголюбами з досвідом у своїй сфері. У таких діалогах прокачується навичка конструктивного спілкування, люди вчаться висловлювати свої думки. 

Книгу для обговорення учасники обирають шляхом голосування. А пропонує її керівник потоку. 

У нас внутрішні стандарти якості: два рази на тиждень ми зідзвонюємося з командою в Zoom, обговорюємо зони росту, і що ще можемо придумати, щоб у людей було бажання читати і ділитися прочитаним. 

ЦЕ ДИВОВИЖНО - КОЛИ ЛЮДИ В ОДНІЙ КНИЗІ БАЧАТЬ РІЗНІ СЕНСИ

Через шалений ритм життя у людей дедалі менше часу на читання. Виділити час на себе, вимкнути телефон і затишно влаштуватись із книгою - це розкіш. 

Читання дає інсайти, свіжий погляд і може наштовхнути на нестандартні рішення. У деяких книгах є вправи для опрацювання, іноді ми їх виконуємо на зустрічах - це допомагає якісніше попрацювати над темою.

ReadArea

Якщо говорити про дітей, то я переконана, що вони вчаться читати на колінах у своїх батьків. Працює тільки особистий приклад: якщо батьки читають книги, то і дитина буде. Удома я обираю паперові книги, щоб дитина бачила, що я виділяю час на читання, а не в телефоні сиджу. І, звичайно, дитячі книги ми також разом розглядаємо і читаємо. Впевнена, обов'язково прийде час, коли дитина захоче читати сама.

МИ СТВОРЮЄМО ЦІННІСНІ ДІАЛОГИ НАВКОЛО КНИГ

Ми проводимо зустрічі з авторами: уже спілкувалися з автором "Різнобарвний менеджмент" Валерієм Пекарем і автором "Любов та бюджет" Любомиром Остапівим. Тут варто зазначити, що Любомир спочатку написав цю книгу для англомовного ринку, і на Amazon вона займала перші місця в рейтингах, а потім адаптував її під українські реалії. Нещодавно автор випустив книгу "Малюк та бюджет" - про те, як розвивати фінансову грамотність у дитини. Також у нас була Анастасія Леухіна - авторка книги про паліативний догляд "Зовсім не страшна книга: про життя, смерть та все, что поміж ними". Крім того, ми організовували стрім з Марком Лівіним - засновником "The Village Україна" і автором книги "Сторітелінг для вух, очей і серця". На таких заходах учасники завжди можуть ставити питання авторам, отримати книгу в подарунок за найцікавіше запитання.

Зараз у нас діє система з вхідними квитками: відвідування клубу коштує 300 грн, а вартість зустрічі з автором залежить від формату заходу - або внесок на розсуд учасників, або невелика фіксована сума, яка йде на підтримку книги. 

Потрапити до нас просто: потрібно заповнити форму на сайті чи в Facebook і сплатити внесок як підтвердження того, що людина має намір читати і приходити.

Ми працюємо і з корпоративним сегментом: всередині організації допомагаємо створити бібліотеку, засновану на цінностях і цілях, які компанія має на меті. Люди охоче залучаються, якщо створити середовище і правильно промодерувати дискусію.

ReadArea

Я б рекомендувала прочитати книгу Віктора Франкла "Людина в пошуках сенсу" і Міхая Чіксентміхайі "Потік". Усім дівчатам я рекомендую книгу Емілі Нагоскі "Як хоче жінка", яка ламає стереотипи про жіночу сексуальність і може допомогти покращитии якість життя жінки. Я обожнюю книгу Орен Яффі-Янаї "Генетичний код особистості" про те, як знайти і реалізувати своє професійне покликання. Обов'язкові до прочитання, на мій погляд: "Чорний лебідь", "Антікрихкість" і "Ризикуючи власною шкурою" Нассіма Талеба і "Думай повільно, вирішуй швидко" Деніела Канемана. Для молодих людей рекомендую Мег Джей "Важливі роки. Чому не варто відкладати життя на потім”.

ReadArea


НАШУ БІЗНЕС-МОДЕЛЬ МОЖНА АДАПТУВАТИ

Нам подобається живе спілкування, але в карантин нам довелося перейти в онлайн, і цей формат теж спрацював відмінно: тепер ми доступні для всіх людей, які розмовляють українською чи російською, з будь-якої точки світу. 

Моя амбітна мета - відкритися в кожному адміністративному центрі України, а потім і в найближчому зарубіжжі. Я хочу об'єднати всіх стейкхолдерів - видавництва, книжкові магазини та читачів, а також організації, які промотують читання, і створити колаборацію, що підвищить рівень читання в Україні.

Нові учасники клубу знаходять нас переважно через заходи з авторами і завдяки "сарафанному радіо". Усі майбутні події можна знайти на нашій сторінці в Facebook і підписатися на розсилку. Ми беремо участь у різних конференціях, активно співпрацюємо з інтернет-магазином Kniga.biz.ua. 

Торговельну марку я зареєструвала, оскільки ReadArea - проєкт, який повинен бути офіційно оформлений. Як машина чи нерухомість. І якщо хтось захоче використовувати цю назву, запропонувавши низьку якість послуги, то репутація нашого клубу може постраждати. Маючи права, можна захистити своє ім'я та запобігти цьому.