В Україні практично відсутнє розуміння авторського права

Реєстрація торговельної маркиЛистівкиПривітанняПодарунок

Денис Самонов - наш клієнт і один із засновників S.BROTHERS & CO. Це бренд, створений сім'єю ентузіастів, натхненних ідеєю виробляти листівки, які наповнювали б життя маленькими душевними одкровеннями, зізнаннями чи побажаннями. Денис розповів нам про досвід жорсткої боротьби за захист своєї інтелектуальної власності.

Денис Самонов

Мій брат Сергій - фотограф. Він багато подорожував по світу, знімав міста Європи, спостерігав, наскільки краще там розвинена культура фотографії та виробництва листівок. І в нього виникла ідея створити такий проєкт у нас. Спершу це були лише фотографії Сергія, а потім до нас приєдналася і моя дружина, яка ілюструвала листівки.

S.BROTHERS&CO

 

ДО НАС В УКРАЇНІ НІХТО НЕ ПРОДАВАВ ЛИСТІВКИ В КОНВЕРТАХ 

Наші листівки дуже відрізняються від всього, що є на ринку, особливо від дизайнів на папері низької якості. Коли ми починали бізнес в кінці 2012 року, ніхто з виробників не продавав листівки в комплекті з конвертами. У 2013 саме ми започаткували це тренд. В Україні не було хорошого виробництва конвертів, тому нам доводилося купувати неякісні українські конверти. За рік, після тривалих пошуків постачальників конвертів, ми змогли створити конверт іншої якості і з унікальним дизайном. Папір ми закуповуємо по високій собівартості, бо він сертифікований і може перероблятися. Так ми не шкодимо природі. 


Ми починали з маленького магазину. Коли ми оцінили інтерес покупця до наших листівок і зробили висновки, почали планувати бізнес. З того часу ми виросли з одного магазину до 400 точок продажів по всій Україні.

S.BROTHERS&CO

 

ХОРОШІ УКРАЇНСЬКІ ІЛЮСТРАТОРИ ПРАЦЮЮТЬ НА ЗАКОРДОН 

Спочатку ми створювали дизайн для листівок власними силами, але, коли почали потроху набирати обертів, зрозуміли, що можемо робити краще. Ми залучили українських ілюстраторів - це, до речі, принциповий момент: ми хочемо підтримувати національний ринок. Хороші ілюстратори працюють на іноземних замовників, і їхні послуги коштують дуже дорого. Ми просимо в них адекватну ціну для себе, але це все одно дуже великі суми. Весь наш контент - це винятково авторська історія. Якщо ми підписуємо з ілюстратором на рік дозвіл на використання його робіт, то ми друкуємо їх лише рік, а після закінчення цього терміну знову звертаємося до нього і продовжуємо договір.

S.BROTHERS&CO


Щороку ми оновлюємо асортимент. Ми хочемо бути різними. Щоб наш продукт не був однотипним і щоб він був цікавий як українцю, так і європейському споживачу. Ми подорожуємо, порівнюємо і бачимо, що наші листівки будуть абсолютно конкурентоспроможними в Європі. І за якістю, і за ціною. Наша листівка коштує до 1 €, а в Німеччині і Франції ціна гіршого за якістю виробу становить 2-3 €.

Поки в Україні нам є куди рости, але вже за рік-півтора ми упремося в стелю. Ми постійно ведемо переговори, щоб вийти за межі країни, шукаємо партнерів, які розуміють цінність того, що ми робимо, і скільки це коштує. Думаю, це буде історією про те, як люди довго стукали в усі двері і нарешті достукалися.

S.BROTHERS&CO

 

МИ НЕ СТАВИМО ПЕРЕД СОБОЮ ЗАВДАННЯ ЗАРОБИТИ ВСІ ГРОШІ СВІТУ ОДРАЗУ

Ми - монопродуктова компанія. Щоб зробити якісний продукт, нам необхідно багато інвестувати в бізнес. Ринок листівок в Україні дуже маленький. Багато наших конкурентів, створивши листівковий бізнес, відкривають якісь супутні напрямки. У результаті всі вони з часом або зовсім відмовляються від продажу листівок, або закриваються. У нас вийшло зберегти бізнес, бо ми мобілізували всі сили і постійно інвестуємо в розвиток.

ми маємо інтернет магазин і соцмережі, але продавати наш товар в інтернеті складно, тому що психологія українського споживача така, що листівка - це імпульсивна покупка в магазині, її беруть мимохідь. Про листівку думають в останню мить, пишуть привітання на колінах перед дверима чи можуть узагалі викинути її і залишити лаше конверт, в який покладуть гроші. Ось і весь подарунок.

В Європі у людей зовсім інше ставлення. За статистикою британець в середньому підписує і дарує 33 листівки на рік. У багатьох європейців є власний невеликий запас листівок, і вони, збираючись на свято, обирають, яка листівка більше підійде певній людині, що їй побажати, зважаючи на те, що ця людина переживає в даний період свого життя.

S.BROTHERS&CO

Ми живемо у світі, де все наше спілкування переходить в електронний формат, а через пандемію ми зараз ще рідше зустрічаємося. Водночас в цю епоху технологій люди хочуть мати якорі того звичайного світу: ми вішаємо фото в рамки і робимо альбоми, щоб переглядати їх і згадувати різні моменти - у цьому є величезний сенс. Так само, коли ми відкриваємо листівку і читаємо привітання, то можемо згадати, що відбувалося з нами і якими ми були. Це може бути навіть якась незначна подія, про яку кохана людина знала і написала щось, адже, крім привітання, листівка може містити і мотивації, і навіть вибачення. Тому всі наші листівки без тексту всередині - ви самі можете її придумати. Ми щасливі, що вже понад мільйон людей використали наші листівки і передали позитивну енергію.

S.BROTHERS&CO

 

УКРАЇНСЬКИЙ БІЗНЕС, НА ЖАЛЬ, ПЕРЕВАЖНО НЕ ПОВАЖАЄ ЗАКОН

Багато конкурентів наслідують наші роботи: наприклад, одну з найпопулярніших наших листівок - з метеликами - скопіювали декілька виробників. Але кожен підійшов з креативом і виконав у своїй інтерпретації. Ми не проти такого копіювання: нам подобається надихати, ми самі постійно в пошуку ідей. 

Але приблизно два роки тому з нами стався просто кричущий випадок, який і змусив нас зареєструвати торговельну марку. Компанія з медіа консалтингу просто відсканувала наші листівки і почала продавати їх у сотнях магазинів по Україні, де ми навіть не були представлені. Це були підробки низької якості. Ми намагалися вирішити це питання з ритейлерами, на що вони відповідали нам, що ми не маємо доказів того, що авторство належить нам. Більшість партнерів-ритейлерів не були гнучкими в розумінні авторського права і того факту, що ніхто не може продавати наші листівки з нашим логотипом без нашого дозволу. Нам як маленькій компанії великих зусиль коштувало виходити часом навіть на власників мереж і намагатися вирішити з ними це питання. Ми зверталися до адвокатів, заплатили багато грошей, вони нам казали, що ми можемо судитися, але не факт, що, навіть якщо ми виграємо, нам компенсують збитки, бо законодавство в сфері інтелектуальної власності в Україні недавно змінилося, і ще немає практики боротьби з підробками. Ми завжди чесно вели бізнес, і в цій ситуації ми були беззбройні проти негідників, які порушили моє авторське право, мого брата, дружини і наших ілюстраторів.

А далі було найцікавіше. Ми звернулися за терміновою реєстрацією торговельної марки в Profitmark, надіслали логотипи. А вже на наступний день компанія, яка краде нашу продукцію, прийшла туди ж із листівкою, на якій був наш логотип і назва компанії, бажаючи зареєструвати торговельну марку. Якби ми запізнилися хоча б на кілька годин, то втратили б свій бізнес: нам точно довелося б знищити всі наші листівки і довго судитися, щоб вибороти право на використання нашої торговельної марки. 

Після реєстрації ми звернулися до всіх компаній, які продавали підробку, і це допомогло нам побороти цю недобросовісну конкуренцію. Коли наша компанія зможе собі дозволити довгі судові тяжби, ми будемо йти до кінця і, зафіксувавши подібні випадки, будемо судитися і відсуджувати все. Тому що нашій країні потрібні кейси, і ці справи повинні бути гучними. Ми - цивілізоване суспільство, яке має будувати нормальні бізнес-відносини. Інакше в Україні ніколи не буде порядку. А поки що, створивши бізнес, чекай, що, замість потоку клієнтів і визнання, хтось позаздрить твоєму успіху і почне незаконно тебе копіювати. Держава повинна бути зацікавлена в захисті інтелектуальної власності і створити для цього робочі інструменти, щоб такі проєкти, як наш, не ставали об'єктами для використання.