Марина Чепік - наш клієнт і співзасновниця київської мережі кав'ярень Two beans. Зараз закладів три: на Подолі, на південному вокзалі і на Осокорках. Крім того, під своїм ім'ям компанія пропонує каву з вендингових автоматів по всьому місту і зерна для домашньої кави. Марина розповіла нам, як сімейній міні-кав'ярні вдалося не втратити персонал під час локдауна.
Коли ми з чоловіком переїхали до Києва, я не могла знайти роботу за фахом, тому влаштувалася в кав'ярню біля дому, де працювала п'ять років. Мій чоловік займався кавовими вендинговими автоматами, коли в 2015 році йому запропонували в оренду гарне приміщення під кав'ярню на Подолі. І ми вирішили ризикнути. Звичайно, мені було страшно залишати стабільну роботу, з іншого боку, я отримала там величезний досвід - як в спілкуванні з клієнтами, так і в приготуванні кави, і тепер з цими знаннями могла працювати на себе.
Перший час, коли кав'ярні ще не були достатньо прибутковими, було складно знайти людей. Часто бувало, що під час випробувального терміну стажер приходив на день на роботу, а пізно ввечері дзвонив і повідомляв, що з завтрашнього дня вже не вийде - і мені доводилося працювати самій.
Зараз у нас шість бариста і один адміністратор. Я дуже уважно ставлюся до підбору персоналу, адже саме від бариста залежить, чи сподобається гостю в кав'ярні і чи повернеться він. Усіх працівників я вчу і підказую їм у роботі, спілкуюся з ними на одному рівні, у нас близькі і дружні стосунки. Коли я приходжу в кав'ярню, вони завжди раді мене бачити, ми заряджаємо одне одного позитивом. Звичайно, ми мотивуємо працівників фінансово. У березні під час локдауна наші кав'ярні були закриті, але продовжували працювати вендингові автомати - їх приблизно двадцять по Києву в супермаркетах і бізнес-центрах, і мій чоловік самостійно займався їхнім обслуговуванням. Завдяки цьому ми платили зарплату співробітникам, і нам вдалося зберегти команду в повному складі.
У 2020 році нашою головною метою було, як і для багатьох підприємців, не зачинитися. Ми не займаємося просуванням в соцмережах: кав'ярні працюють завдяки сарафанному радіо, оскільки ми працюємо місцево.
У нас п'ятнадцять різних сортів - арабіка і купажі з робусти. Кавові зерна ми обсмажуємо у київської компанії, яка займається обсмаженням для оптових продажів. Власники - наші хороші знайомі, тому мій чоловік регулярно приїжджає на виробництво і може контролювати весь процес. Це важливо, адже ми - прихильники темного обсмаження: ми переконані, що саме при такій обробці зерно найяскравіше може розкрити свій смак.
Акцент кав'ярні - неоновий логотип, який привертає увагу, а також цікавий декор в одному стилі і красиво оформлений товар на прилавку. Крім кави, ми продаємо і супутні товари: чай, батончики, корисні солодощі. Випічку замовляємо у постачальників.
Ми не розпорошуємося на різні напрямки, не намагаємося захопити Київ і відкритися в кожному районі - це не в наших силах, ми - сімейних бізнес. У нас затишно, якісно і смачно. Для нас важливо, щоб гість до нас повертався, тому, якщо кава вийшла не такою, як він хотів, ми безкоштовно переробляємо. Так само якщо клієнт купив у нас зернову каву, але вона з якихось причин погано мелеться в його кавомолці, ми за свій рахунок міняємо зерна.
Торговельну марку ми зареєстрували, щоб під своїм брендом не лише готувати каву, але і продавати зерна, обсмажування яких ми особисто контролюємо.