Бізнес в сфері громадського харчування завжди був і залишається популярним серед підприємців. Хороший ресторан, бар або кафе задовольняє відразу кілька потреб людей - їжа, напої та розваги. Зараз все більшої популярності набирають ресторани, концепція яких полягає не тільки в якісній їжі, а й включає в себе елементи відпочинку. Це може бути жива музика, виступ артистів, дитяча анімація, кальяни, інше.
Вибір правильного місця, креативний підхід до дизайну інтер'єру та програми обов'язково принесуть результат у вигляді постійних гостей і прибутку.
Крім описаного вище, власникам ресторанного бізнесу також варто подбати і про його захист. У сьогоднішній статті ми розповімо про те, як швидко зареєструвати торгову марку для ресторану, бару, кафе чи іншого закладу громадського харчування.
Найчастіше заклади громадського харчування реєструють в якості торгової марки свою назву. Такий вид реєстрації захищає власника бізнесу від недобросовісної конкуренції. Отримавши Свідоцтво на знак для товарів і послуг, ви можете не переживати, що на сусідній вулиці відкриється такий же заклад з вашим назвою, а якщо навіть і відкриється, ви зможете відновити свої права через уповноважені органи або суд. Фактично ви зможете заборонити використовувати свою назву іншим. Через суд також можна отримати компенсацію в разі нанесення збитків вашому підприємству.
Тут все залежить від виду вашого найменування. Існує три типи торгових марок: словесна, зображувальна або комбінована. У разі якщо назва закладу складається тільки з букв або цифр - вам підійде реєстрація словесної ТМ. Якщо в якості назви ви використовуєте графічний елемент, - вибирайте зображувальну ТМ. І нарешті, якщо назва включає в себе і слово і малюнок, оптимальним варіантом буде реєстрація комбінованої торгової марки. Потрібно розуміти, що знак охороняється саме в тому вигляді, в якому він зареєстрований. Наприклад, зареєструвавши комбіновану ТМ охоронятися буде поєднання з графічного елементу і символів. Це означає, що і використовувати ви повинні тільки такий варіант. Раніше ми писали докладну статтю, в якій розповіли про види торговельних марок.
Відповідь на це питання можна знайти в міжнародному класифікаторі товарів і послуг (МКТП). Кожне позначення реєструється для певного виду діяльності - класу МКТП. У випадку з закладами громадського харчування ідеально підходить клас під номером 43. Сюди входять необхідні для ресторанів:
Крім цього, в переліку послуг 43 класу також є «кейтерингові послуги із забезпечення їжею і напоями», що дозволить вам надавати затребувану на ринку послугу з виїзного обслуговування заходів.
Ви можете додатково зареєструвати торгову марку в 30 класі. Це дозволить вам виготовляти під власним брендом різні продукти харчування. Цей клас включає в себе більше 250 найменувань товарів, від жувальних гумок і шоколаду до макаронів і хліба.
Тобто, якщо у ресторану є своє власне виробництво, крім 43 класу необхідно підібрати додатковий клас.
наприклад:
Якщо у вашому кафе виявляються супутні послуги, наприклад, караоке, необхідно додати клас 41 - послуги караоке.
До підбору класів потрібно поставитися максимально уважно, щоб не дати можливість конкурентам і сквотерами захопити потрібний вам клас.
Торгові марки реєструються як на фізичних, так і на юридичних осіб. Знаки для ресторанів не є винятком. Заявка може бути подана власником ресторану як фізичною особою, а в разі, якщо власників кілька, знак може бути зареєстрований на всіх співвласників в однакових частках (якщо інше не зафіксовано в договорі між ними). Є й варіант реєстрації на компанію. В такому випадку торгова марка буде вважатися нематеріальним активному і збільшить основний фонд підприємства. Крім того, кожен власник ТМ має можливість передавати право на використання позначення шляхом укладення ліцензійної угоди.
Провести реєстрацію позначення можна в кілька етапів:
Трохи докладніше про кожен з них.
Кожна марка має бути унікальною і володіти відмінними рисами. Саме для цього перед реєстрацією проводиться пошук позначення по базі вже зареєстрованих і поданих на реєстрацію знаків. На своєму сайті ми реалізували можливість безкоштовно перевірити торговельну марку онлайн.
Варто відзначити, що онлайн перевірка відображає неповну інформацію і є ознайомчою, але в вартість реєстрації знака включена професійна перевірка нашими фахівцями, яка покаже «всю картину» і дасть розуміння перспектив реєстрації. По закінченню перевірки замовник отримує звіт з рекомендаціями.
Подача заявки. Стандартна процедура внесення даних про заявника. На цьому етапі вам необхідно просто вбити дані про майбутніх власників позначення в формі на нашому сайті. Для вас буде створено особистий кабінет, в якому ви зможете контролювати весь процес реєстрації.
Ми передбачили різні способи оплати для наших клієнтів. У разі, якщо ви оформляєте заявку на підприємство, ви зможете внести оплату за рахунком-фактурою, якщо ж заявник фізична особа, йому доступна оплата в режимі реального часу: картою, через «Приват 24».
Реєстрація торгової марки для ресторану, як і для інших видів діяльності займає від 7-8 (за прискореною процедурою) і до 20-24 місяців в разі стандартної реєстрації. Якщо ваш проект вимагає термінового запуску, рекомендуємо вибрати саме прискорену процедуру. В нашому клієнтському портфоліо безліч успішно зареєстрованих знаків для закладів суспільно харчування і ми з радістю додамо в нього і ваш знак.