Бізнес в сфері громадського харчування завжди був і залишається популярним серед підприємців. Хороший ресторан, бар або кафе задовольняє відразу кілька потреб людей - їжа, напої та розваги. Зараз все більшої популярності набирають ресторани, концепція яких полягає не тільки в якісній їжі, а й включає в себе елементи відпочинку. Це може бути жива музика, виступ артистів, дитяча анімація, кальяни, інше.
Вибір правильного місця, креативний підхід до дизайну інтер'єру та програми обов'язково принесуть результат у вигляді постійних гостей і прибутку.
Крім описаного вище, власникам ресторанного бізнесу також варто подбати і про його захист. У сьогоднішній статті ми розповімо про те, як швидко зареєструвати торгову марку для ресторану, бару, кафе чи іншого закладу громадського харчування.
Що і навіщо реєструвати в якості торгової марки для ресторану / бару / кафе?
Найчастіше заклади громадського харчування реєструють в якості торгової марки свою назву. Такий вид реєстрації захищає власника бізнесу від недобросовісної конкуренції. Отримавши Свідоцтво на знак для товарів і послуг, ви можете не переживати, що на сусідній вулиці відкриється такий же заклад з вашим назвою, а якщо навіть і відкриється, ви зможете відновити свої права через уповноважені органи або суд. Фактично ви зможете заборонити використовувати свою назву іншим. Через суд також можна отримати компенсацію в разі нанесення збитків вашому підприємству.
Який тип торгової марки вибрати для кафе, ресторану або бару?
Тут все залежить від виду вашого найменування. Існує три типи торгових марок: словесна, зображувальна або комбінована. У разі якщо назва закладу складається тільки з букв або цифр - вам підійде реєстрація словесної ТМ. Якщо в якості назви ви використовуєте графічний елемент, - вибирайте зображувальну ТМ. І нарешті, якщо назва включає в себе і слово і малюнок, оптимальним варіантом буде реєстрація комбінованої торгової марки. Потрібно розуміти, що знак охороняється саме в тому вигляді, в якому він зареєстрований. Наприклад, зареєструвавши комбіновану ТМ охоронятися буде поєднання з графічного елементу і символів. Це означає, що і використовувати ви повинні тільки такий варіант. Раніше ми писали докладну статтю, в якій розповіли про види торговельних марок.
Який клас вибрати для реєстрації торгової марки закладу громадського харчування.
Відповідь на це питання можна знайти в міжнародному класифікаторі товарів і послуг (МКТП). Кожне позначення реєструється для певного виду діяльності - класу МКТП. У випадку з закладами громадського харчування ідеально підходить клас під номером 43. Сюди входять необхідні для ресторанів:
- послуги ресторанів;
- послуги ресторанів самообслуговування;
- послуги барів;
- послуги їдалень;
- послуги кафе;
- послуги кафетеріїв;
Крім цього, в переліку послуг 43 класу також є «кейтерингові послуги із забезпечення їжею і напоями», що дозволить вам надавати затребувану на ринку послугу з виїзного обслуговування заходів.
Ви можете додатково зареєструвати торгову марку в 30 класі. Це дозволить вам виготовляти під власним брендом різні продукти харчування. Цей клас включає в себе більше 250 найменувань товарів, від жувальних гумок і шоколаду до макаронів і хліба.
Тобто, якщо у ресторану є своє власне виробництво, крім 43 класу необхідно підібрати додатковий клас.
наприклад:
- Для пивоварні - 32 клас (виробництво пива).
- Для пекарні - 30 клас (виробництво кондитерських виробів).
- Суші бар - 30 клас (виробництво суші)
Якщо у вашому кафе виявляються супутні послуги, наприклад, караоке, необхідно додати клас 41 - послуги караоке.
До підбору класів потрібно поставитися максимально уважно, щоб не дати можливість конкурентам і сквотерами захопити потрібний вам клас.
Хто може подати заявку на реєстрацію?
Торгові марки реєструються як на фізичних, так і на юридичних осіб. Знаки для ресторанів не є винятком. Заявка може бути подана власником ресторану як фізичною особою, а в разі, якщо власників кілька, знак може бути зареєстрований на всіх співвласників в однакових частках (якщо інше не зафіксовано в договорі між ними). Є й варіант реєстрації на компанію. В такому випадку торгова марка буде вважатися нематеріальним активному і збільшить основний фонд підприємства. Крім того, кожен власник ТМ має можливість передавати право на використання позначення шляхом укладення ліцензійної угоди.
Як зареєструвати марку для закладу громадського харчування.
Провести реєстрацію позначення можна в кілька етапів:
- Перевірка позначення.
- Подача заявки на реєстрацію.
Трохи докладніше про кожен з них.
Кожна марка має бути унікальною і володіти відмінними рисами. Саме для цього перед реєстрацією проводиться пошук позначення по базі вже зареєстрованих і поданих на реєстрацію знаків. На своєму сайті ми реалізували можливість безкоштовно перевірити торговельну марку онлайн.
Варто відзначити, що онлайн перевірка відображає неповну інформацію і є ознайомчою, але в вартість реєстрації знака включена професійна перевірка нашими фахівцями, яка покаже «всю картину» і дасть розуміння перспектив реєстрації. По закінченню перевірки замовник отримує звіт з рекомендаціями.
Подача заявки. Стандартна процедура внесення даних про заявника. На цьому етапі вам необхідно просто вбити дані про майбутніх власників позначення в формі на нашому сайті. Для вас буде створено особистий кабінет, в якому ви зможете контролювати весь процес реєстрації.
Ми передбачили різні способи оплати для наших клієнтів. У разі, якщо ви оформляєте заявку на підприємство, ви зможете внести оплату за рахунком-фактурою, якщо ж заявник фізична особа, йому доступна оплата в режимі реального часу: картою, через «Приват 24».
Скільки часу займе реєстрація?
Реєстрація торгової марки для ресторану, як і для інших видів діяльності займає від 7-8 (за прискореною процедурою) і до 20-24 місяців в разі стандартної реєстрації. Якщо ваш проект вимагає термінового запуску, рекомендуємо вибрати саме прискорену процедуру. В нашому клієнтському портфоліо безліч успішно зареєстрованих знаків для закладів суспільно харчування і ми з радістю додамо в нього і ваш знак.