Реєстрація торгової марки - це процедура отримання виключних прав на позначення. В якості торгової марки можна зареєструвати не один об'єкт. Найчастіше реєструють тільки назву, зображувальний елемент компанії або їх комбінацію. Це далеко не повний перелік того, на що можна отримати права. У цій статті ми відповімо і розповімо про види торговельних марок.
Види торгових марок.
Найпоширеніші види торговельних марок - словесна, зображувальна і комбінована. Саме на ці види торговельних марок подається велика частина заявок на реєстрацію заявниками - фізичними та юридичними особами. При цьому існують види ТМ, про які мало хто чув. Деякі з них здивують вас. Всього існує 4 основних види торговельних марок:
- Словесна торговельна марка.
- Зображувальная торгова марка.
- Комбінована торгова марка.
- Інші види ТМ.
Детальніше про кожного з видів торгових марок читайте нижче.
Словесна торговельна марка.
Такий вид позначення повністю відповідає своїй назві: включає в себе тільки слова, букви або цифри. Це може бути назва компанії або сервісу, назва товару або продукту, який ви виробляєте. Це найпоширеніший вид ТМ. Як словесну марку, крім назви можна зареєструвати слоган або рекламний меседж. Кожна велика компанія має в своєму портфелі ряд словесних марок. Найвідомішими словесними товарними знаками прийнято вважати позначення однойменних компаній: «Coca-Cola», «Apple», «IBM», «Google», «Microsoft» та інші. Словесна ТМ не може включати в себе зображення або інші елементи. До речі, такий вид тм оптимально підходить для реєстрації домену UA.
Приклад з нашої практики:
Словесна торговельна марка «Frantini» зареєстрована для одягу в 25 класі. Марка складається виключно з літер і саме це слово наноситься на бірки одягу, який виробляє наш клієнт.
Зображувальна торгова марка.
Цей вид торгової марки покликаний захистити зображення або графічний елемент. В якості зображувальної ТМ можна зареєструвати персонажа або малюнок. Крім цього, в якості зображувальної марки можна зареєструвати колір або поєднання кольорів для певних товарів. Власником такої марки є компанія «Tiffany & Co.». Вони захистили колір «Tiffany Blue», який використовується для упаковок їх прикрас. Заявляючи на реєстрацію колір, необхідно довести експертизі, що цей відтінок має розрізняльні здатності перед іншими. Важливо також зазначити, що конкретний колір, на який отримана захист може використовуватися виключно для заявлених товарів.
Приклад з нашої практики:
Зображувальна торгова марка для відомого порталу «Bigl». Логотип у вигляді сліду собачої лапи. Варто згадати, що заявник також зареєстрував ряд додаткових позначень - комбіновану і словесну торгові марки.
Комбінована торгова марка.
Комбінована марка може включати в себе декілька компонентів: словесну частину і графічний елемент. Відзначимо, що при виборі даного виду торговельної марки використовувати її потрібно буде в повному обсязі. Зареєструвавши ТМ, яка включає в себе зображення і назву, ви не зможете використовувати ці елементи окремо. Захист поширюється саме на комбінацію. Бувають випадки, коли компанії реєструють кілька торгових марок: окремо словесну, окремо зображувальну і, в добавок, ще й їх комбінацію. Такий набір називається «серія торгових марок» і це забезпечує захист позначень в повному обсязі.
Приклад з нашої практики:
Комбінований знак для мережі пивних барів. На зображенні можна побачити словесну частину «This is пивбар» на чорному тлі у вигляді кола, а також два жовтих кільця. Словесні елементи «This is» і «пивбар» розділені двома жовтими точками.
Інші види торговельних марок.
Крім звичних видів ТМ, про які ми розповіли вище існують і інші. Ці види менш поширені, але не розповісти про них ми не можемо. Отже, ось які ще бувають види торговельних марок:
- Об'ємна торгова марка.
- Звукова торгова марка.
Об'ємна торгова марка дозволяє захистити будь-який тривимірний об'єкт. На реєстрацію заявляється тривимірна фігура, що володіє індивідуальними особливостями. Свого часу саме таким чином захистили відому пляшку напою «Coca-Cola» і значок фірмового «Ягуара», який встановлює на капот своїх автомобілів однойменна компанія.
Як зрозуміло з назви, звукова торгова марка має захистити звуки. Як звуків може бути використано все, що не можна відобразити нотами. В якості звукової ТМ можна також зареєструвати «музичну фразу». Це частина мелодії, її фрагмент або співзвуччя. Як приклади таких марок можна привести відому мелодію «Я люблю це» від «McDonald's Corporation» або рев лева в заставці до фільмів компанії «Metro-Goldwyn-Mayer».
Який вид торгової марки реєструвати і як обрати вид ТМ?
Відповідь на це питання криється в задачах, які ви ставите перед собою і вихідних даних. Якщо говорити про ідеальний і комплексний підхід до захисту позначень, тоді необхідно реєструвати всі три види торгових марок: словесну, зображувальну й комбіновану. Отримавши охорону ваших позначень і їх комбінацій у всіх варіаціях, ви можете бути повністю спокійні. Якщо ваша торгова марка складається лише з назви, - вибирайте словесну торговельну марку. Якщо захистити потрібно графічний елемент або персонаж - зображувальну. Комбінована ж марка дозволить захистити і назву і графічний елемент разом.