Процес реєстрації торговельної марки ЄС виглядає доволі простим. Подаєте заявку.. Відбувається публікація… Ви очікуєте 3 місяці поки строк на подання заперечень буде вичерпано і отримуєте такий бажаний Сертифікат про реєстрацію торговельної марки ЄС.
Все дійсно чудово, коли заперечень не було. Але що робити коли ви отримали заперечення? Все пропало?! Ця стаття дасть конкретні поради як правильно реагувати.
Що робити після того, як ви отримали заперечення?
Головне не ігнорувати і не витрачати час. Перш за все, потрібно подивитися на торговельну марку опонентів та спробувати зрозуміти що саме може їх турбувати. Глибоко можна на цьому етапі не занурюватися, оскільки потрібно ще пересвідчитися в тому, що ваші опоненти готові до діалогу з вами. Тому, після базового аналізу, ви можете сміливо писати на електронну адресу вашим опонентам або їх представникам та запропонувати вирішити ситуацію у мирний спосіб.
Чи варто відкликати заявку відразу як ви отримали заперечення?
У більшості випадків, ця міра є передчасною. В процесі діалогу з опонентами можуть бути знайдені самі неочікувані рішення. Опоненти можуть погодитись з реєстрацією вашої торговельної марки після отримання ваших аргументів. Бували випадки, коли опоненти ставали партнерами та франчайзі. Не варто поспішати з висновками.
Що важливо донести у першій відповіді опонентам?
Дуже важливо заявити про свої добрі наміри. Насправді, опоненти перш за все намагаються захистити свою інтелектуальну власність. Вони насправді бачать певну схожість між своїм позначенням і тим що ви подаєте на реєстрацію і турбуються про те, що споживач буде плутати ці позначення на ринку. Ось насправді і все. Тому, обов’язково додавайте інформацію про історію вашого проекту. Як і коли він був створений. Кому прийшла в голову ідея проекту. Важливо переконати опонентів у відсутності поганих намірів і надати базову інформацію, яка допоможе опонентам також відкрити шлях до пошуку компромісу.
Які компроміси можуть бути з опонентами? Як їх знайти?
Якщо контакт між сторонами вже встановлено і діалог триває в нормальному руслі, потрібно зануритися в деталі. Що ж може врятувати ситуацію? Перш за все необхідно проаналізувати все що повʼязано з діяльністю опонента: веб-сайт, соціальні мережі, відгуки споживачів. Важливо пересвідчитися що ваш опонент використовує торговельну саме в тому вигляді, в якому зареєстрував торговельну марку. Також важливо перевірити, що торговельна марка опонента використовується для всіх товарів і послуг, для яких заявлена торговельна марка. Порівняння вашого списку товарів і послуг та списку товарів і послуг опонента – дуже часто є ключем для порозуміння. В рамках одного класу можуть бути товари зовсім з різних економічних ніш. Наприклад , в 9 класі може реєструвати торговельну марку виробник «мобільних телефонів», але водночас, виробник аквалангів має обрати той же 9 клас для реєстрації своєї торговельної марки. Чи можуть вони співіснувати з однією і тією ж назвою в одному 9 класі? Звісно можуть. Їх споживачі зовсім різні. Плутанина на ринку виключена. В такій ситуації, достатньо лімітувати список товарів і послуг щоб вирішити конфліктну ситуацію.
Як можна натиснути на опонента щоб вплинути на відкликання заперечення?
Потрібно шукати слабкі місця. Наприклад, пройшло вже більше 5 років з моменту реєстрації торговельної марки опонента. Якщо торговельна марка опонента зареєстрована для багатьох товарів і послуг, є сенс направити запит на підтвердження використання опонентом для зареєстрованого списку товарів і послуг. Таке використання потрібно показати для всього перелік та на території всього ЄС, а це 27 країн. Часто, це дуже добре впливає на пом’якшення позиції опонента і допомагає швидше знайти компроміс.
Як зафіксувати домовленості з опонентом щоб уникнути непорозумінь?
Словесні домовленості обовʼязково потрібно зафіксувати в угоді між сторонами : Угода про співіснування торговельних марок (Coexistence Agreement). Без підписаної угоди ніколи нічого не починайте відкликати, лімітувати або виконувати будь які інші домовленості. В угоді про співіснування можна зафіксувати будь які деталізації. Тільки підписання угоди ви виконуєте домовленості, що були узгоджені сторонами. Це гарантує дотримання домовленостей всіма учасниками процесу.
Сподіваємось що дана стаття була корисною для вас. Будемо раді допомогти зареєструвати вашу торговельну марку ЄС за посиланням: подати заявку