CreativityUA  – медіа про креативні індустрії України та світу і офіційний медіапартнер Представництва Cannes Lions в Україні, а також наш клієнт. Своїми інсайтами і думками про трансформацію креативності в Україні з нами поділилися шеф-редакторка порталу Марина Корчака і Костянтин Кузнєцов – Голова правління Асоціації Креативних Індустрій України, якій належить CreativityUA.

У 2000 році ми створили Reklamaster.com – перше українське медіа про рекламу. Тоді ще мало хто знав, як робиться реклама і як мають відбуватися маркетингові комунікації. Були, звісно, люди, які розробили певні процеси, були консультанти, але загалом ринку ще не було. Однак тоді вже гостро відчувалася ця потреба, і наші колеги з DIALLA Communications вирішили створити онлайн-ком'юніті. Головна мета його була у «перехресті» ідей. Там були чати і авторські колонки, і згодом люди, які акумулювали знання – з іноземних ЗМІ або від рекламних консультантів, – почали ділитися цим досвідом і розвивати експертну думку. Це було перше і єдине медіа на той час, і воно стало справжнім драйвером розвитку ринку.

КРЕАТИВНІСТЬ – ЦЕ НЕ ТІЛЬКИ ПРО РЕКЛАМУ ЧИ МИСТЕЦТВО

До трансформації Reklamaster в CreativityUA готувалися довго. Ми зрозуміли, що за 20 років свого існування контент про рекламу і маркетинг вийшов за межі цих сфер. Тому мала еволюціювати й концепція медіа, адже ми почали писати про глобальний ринок креативних індустрій, тренди у сфері креативних комунікацій, бізнесу, технологій, культури та підтримувати локальні та регіональні ініціативи. Тому цей ребрендинг став для нас логічним етапом розвитку. А остаточні концептуальні зміни сталися після нашої зустрічі з Мариною Корчакою на Міжнародному фестивалі креативності Cannes Lions у 2019 році. Наші цілі та погляди на розвиток креативних індустрій загалом і Reklamaster зокрема співпали, тому ми запропонували Марині очолити новий проєкт у ролі шеф-редакторки.

шеф-редактор портала Марина Корчака

Марина Корчака - шеф-редакторка порталу creativity.ua

В обговореннях виникла нова стратегія CreativityUA – медіа про креативні індустрії України та світу. На цій платформі ми хотіли говорити про те, що креатив сьогодні – про пошук оригінальних рішень абсолютно у всіх сферах життя, а креативність притаманна представникам усіх індустрій: від реклами до IT, від дизайну до науки, від культури до спорту. Тому в CreativityUA ми вирішили досліджувати поняття креативності з точки зору явища, процесу, характерної риси чи професійної здібності людини, глобального тренду, способу вирішення бізнес-задачі чи впливу на розвиток суспільства. А також – з точки зору креатора, як людини, яка створює проривні ідеї.

Ми прагнемо залучити ринок до наповнення сторінок історіями про креаторів, їхні ідеї та проєкти, що рухають процес креативної трансформації світу, історіями успіхів та лайфхаками, щоб платформа стала ресурсом професійної думки та ідей. На сайті є форма зворотнього зв'язку, де кожен може запропонувати проєкт чи подію до висвітлення, ідею по співпраці чи стати автором CreativityUA . 

Крім того, Асоціація креативних індустрій України щороку проводить Форум креативних індустрій – це також місце, де ми отримуємо інсайти про проблеми і тренди, які турбують спільноту в різних напрямках. Там ідуть живі дискусії за участі визнаних українських і закордонних експертів. Для нас цей захід – точка відліку і водночас точка підведення підсумків. За ці кілька днів ми знайомимося з багатьма людьми і проблематикою, яку можемо висвітлювати у партнерстві, щоб доносити наші цінності, провокувати дискусії і рішення. Зараз ми актуалізуємо перелік тем на Форум у вересні: сподіваємось, він відбудеться і ми обміняємося інформацією, яка збільшить для бізнесу шанси на виживання і надасть конкурентні переваги учасникам.

Константин Кузнецов

Костянтин Кузнєцов – Голова правління Асоціації Креативних Індустрій України

МИ ЗАЦІКАВЛЕНІ У СПІВПРАЦІ З РІЗНИМИ ПРОЄКТАМИ

Асоціація надає молодим проєктам інформаційну підтримку через CreativityUA, захист прав інтелектуальної власності і допомогу з фінансуванням через партнерів. Ми також розвиваємо напрямки промоції пріоритетних сегментів за кордоном, в тому числі, на фестивалях, серед яких і Cannes Lions. Ми будуємо систему роботи так, щоб наші проєкти і послуги застосовували різні партнери. Асоціація зацікавлена у співпраці з різними проєктами, в яких є рішення або ноу-хау, якими б вони хотіли поділитися, або пропозиції, щоб обговорити з колегами. Щоб цьому сприяти, ми розробили формат “Битва креаторів” – це публічні креативні тендери за участю різних аудиторій і з онлайн-голосуванням. Цей формат застосовується нами для офлайн-заходів, щоб одні люди могли виступити, інші – подивитися і повчитися, члени журі – більш ефективно використовувати свій час, а всі зацікавлені в результаті – висловити свою думку бодай дистанційно. 

Ще один наш щорічний захід – Конкурс молодих креаторів (Young Lions Competitions). Це формат міжнародного фестивалю Cannes Lions, де обов’язковою умовою є участь та перемога на локальному конкурсі. Відбір та нагородження проводяться в декількох категоріях: фільм, дизайн, принт, діджитал, медіа і PR, окремий конкурс – для молодих маркетологів. Молоді люди до 30 років отримують від неприбуткової організації бриф і задачу для вирішення певних соціальних проблем, і мають за 24 (або 48) годин впоратися з цим завданням – створити певну комунікацію у трьох категоріях. Переможці отримують шанс представляти Україну на Cannes Lions. В Україні це краудфандингова ініціатива – спільні зусилля Асоціації, учасників і спонсорів. Ми покриваємо переможцям усі витрати на фестивалі – акредитацію, переліт, проживання. Минулого року наші молоді креатори вперше здобули на конкурсі 2 срібла і 1 золото. Цьогоріч Young Lions Competitions Ukraine має відбутися в середині червня, і зараз як ніколи важливо його провести.

Young Lions Competitions Ukraine


НА CANNES LIONS УКРАЇНА ЗВЕРНУЛА УВАГУ НА СЕБЕ

Cannes Lions – найбільш авторитетний щорічний фестиваль креативності, який з 1954 року проводиться у Палаці фестивалів та конгресів у Каннах. Кожного червня Фестиваль відвідують понад 12 000 зареєстрованих делегатів з 90 країн світу. Україна офіційно здобувала на ньому 2 нагороди – бронзу в 2017 і 2019 роках. До того ж наші команди допомагали досягати успіху багатьом іноземним компаніям і продакшнам, спрівпрацювали з переможцями з Франції, Великобританії, США та ін. За останнє десятиліття Міжнародний фестиваль креативності суттєво трансформувався відповідно до світових вимог і успішно запроваджує такі номінації, як «технології та інновації», «індустрія розваг» та «цифрове мистецтво». Каннські леви жваво підхоплюють тренди, які диктує світовий споживач. Тим часом останній став більш вибагливий: сучасна комерційна комунікація має розважати і відповідати певним цінностям, а продукт має бути якісним, інноваційним і зручним. Cannes Lions – один з небагатьох фестивалів, який приділяє увагу соціальній відповідальності людей, бізнесу і цілих країн. Серед кейсів учасників багато прикладів, коли яскрава та нестандартна комунікація допомагала змінювати міжнародне законодавство і навіть хід історії, схиляла замислюватися над припиненням збройних конфліктів через потужні візуальні меседжі. Так Cannes Lions відзначає ідеї, які не тільки впливають на бізнес, але й змінюють світове суспільство.

Участь у Фестивалі – це не тільки повага колег і престижна нагорода, але й визнання від клієнтів. А ще поліпшення міжнародних зв'язків. Це заслуга наших креаторів: завдяки їм світ дізнався, що десь в Україні, яка для багатьох далека і невідома, зростає покоління дуже креативних людей. Ми сміливі в ідеях. Україна змогла звернути увагу на себе: про нас писали іноземні ЗМІ. І це буде стимулювати інших креаторів з інших галузей брати участь і перемагати.

Украинская команда на Cannes Lions

Українська команда на Cannes Lions

УКРАЇНСЬКИЙ РИНОК – БІЛЬШ ТУРБУЛЕНТНИЙ, НІЖ У ЄВРОПІ ТА США, ТОМУ МИ БІЛЬШ ГНУЧКІ ТА ВМІЄМО ВИЖИВАТИ

Особливість креативу в Україні в тому, що ми продовжуємо створювати, адаптуючись до екстремальних ситуацій. У цьому плані Європа більш розслаблена, оскільки на їхньому ринку порівняно спокійно. Натомість наша креативність цінується, бо ми можемо створювати в різних умовах: ми вміємо креативити при мінімальних бюджетах і в максимально короткі строки. Теперішня ситуація з карантином вимагає надзвичайної креативності: наша спроможність виживати має перекладатися на бізнес – у створення креативних продуктів і послуг, нових сервісів, зміну бізнес-моделей, модернізацію бізнес-процесів.

ПІСЛЯ КАРАНТИНУ МИ БУДЕМО СПОСТЕРІГАТИ ОЧИЩЕННЯ РИНКУ

Після карантину конкуренція трохи зменшиться, а компанії, що зараз мислять глобально і мають більший креативний потенціал – це насамперед кадри, яких вони вирощували і розвивали, – виживуть за рахунок нестандартності свого продукту чи сервісу. Під час кризи насамперед звертають увагу на тих людей, які хочуть виживати, придумувати і щось продукувати, – вони лишаються. В інших, які є менш вмотивованими, – ми бачимо скорочення і звільнення.

Це також стосується креативних професій. Нині ринок США в маркетингових і креативних комунікаціях потерпає так, як ніколи раніше: найбільші агенції та комунікаційні холдинги масово звільняють працівників. Кого звільняють в першу чергу? Тих, кого можна замінити: хто не є вмотивованим і хто не є ключовим. А як стати ключовим? Вдатись до інновацій, бути сміливими у своїх ідеях та не боятися помилятися. Бо саме невпевненість часто заважає довести проєкт від ідеї до реалізації. 

Ще важлива швидкість. Всі інші ресурси легко знайти – інвестиції, людей... А от втілити ідею можна не встигнути. Бо як не ти, то хтось інший. Згадаймо історію з винаходом радіо: досі триває суперечка, хто його створив. А це було в 19 столітті. Тоді ще був якийсь запас по часу, а зараз у постінформаційному просторі реагування відбувається миттєво. Якщо тоді могла бути якась патентна спекуляція, то зараз усе простіше: хто перший написав у Facebook «ми розробили продукт» – той і переміг. Це фактично стає затвердженням авторського права на інновацію.

Cannes Lions


СЬОГОДНІ КРЕАТИВНІСТЬ – РЕСУРС УСПІШНОЇ КОМПАНІЇ І ЯКІСТЬ, ЯКОЮ ПРАЦІВНИК МАЄ ВОЛОДІТИ ЗА ЗАМОВЧУВАННЯМ

Бізнес та інфополе змінюються щодня і щодня дають нам нові виклики: бізнес бореться не тільки з конкуренцією, але і з ботами, і з певним геополітичним інформаційним втручанням, навіть з преференціями самого споживача. Часи вимагають для комунікації використовувати нестандартні рішення, щоб доносити інформацію, промотувати продукти і послуги. Креативність – це ресурс успішної компанії, що дозволяє бути більш активним в щоденних операціях і досягненні глобальних бізнес-цілей. Водночас креативністю роботодавця вже не здивуєш: якщо людина мріє про кар'єрне зростання, вона має бути за замовчуванням креативною.

Креативність – це навичка, а не дар, її можна розвинути. Успіх залежить від цілеспрямованості і твердості характеру. Креативність – це постійна практика. Зараз існує багато технік, курсів з розвитку креативного мислення. Головне – відповідально підходити до навчання. Не чекати моментального ефекту, адже все приходить з досвідом (і з помилками!). А ще на старті кар'єрного шляху не варто нехтувати безкоштовними стажуваннями, бо вони дають досвід і головне – нетворкінг. Окрім технік і навчання, важливо спілкуватись із людьми, яких ти вважаєш креативними, не боятись просити їх поділитись порадами чи лайфхаками, вивчати їхні проєкти, аналізувати ідеї, шукати інсайти.

Форум креативных индустрий

IV Форум креативних індустрий

Важливо також застосувати креативність у буденному житті при вирішенні звичайних побутових проблем. Важливо багато читати: і фахову літературу, і художню, і поезію. Також не зайвим буде розбиратися у трендах з різних сфер, навіть у мемах – потроху в усьому, щоб надихатися і знаходити ідеї в суміжних сферах.

Ще одна корисна якість креатора – здатність критично оцінювати релевантність своєї ідеї, завжди завищуючи вимоги до самого себе: зробив добре – спробуй зробити краще. Зробив краще – спробуй зробити, щоб це було ефективніше. Ця якість приводить до успіху. Не треба зупинятися на ідеях, які лежать на поверхні, варто копати глибше – це універсальна істина. Водночас рівень сумнівів має бути здоровим: ідеї не мають іти в шухляду через надмірну самокритичність і перфекціонізм. Філософія «better done than perfect» тут працює якнайкраще, адже поки ти сидиш і намагаєшся доточити свою ідею до ідеальності, хтось випускає щось схоже на твоє – не таке ідеальне, але вже готове, яке можна допрацювати.

КРЕАТИВНІСТЬ – ЦЕ СПОСІБ ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ

Зараз створюється багато стартапів, які намагаються зробити життя комфортнішим, легшим. З'являються успішні проєкти в сфері дизайну, моди, архітектури. В Україні ще не так серйозно ставляться до креативних професій: у нас тільки нещодавно на законодавчому рівні визначили поняття і перелік креативних індустрій, а в класифікаторі професій такої посади як «креатор» досі немає. Проте креатив в Україні потроху починають визнавати. На це впливає переважно прибутковість професії та її соціальна цінність – те, наскільки впливає робота креаторів 

на зміни якості життя інших людей, і якого успіху ці люди досягають поза межами своєї сфери. Підсилює ефект ще й те, що фонди і держава – Український культурний фонд, Держкіно – почали інвестувати у творчі професії, і тепер українські проєкти беруть нагороди на фестивалях.До речі, вже втілені культурні та соціальні реформи останніх років, і навіть зміни в українському політикумі впливають на визнання актуальності та цінності креативних професій. Це надзвичайно мотивує й вкотре доводить, що здатність мислити нешаблонно та креативно надає перевагу над конкурентами і навіть може змінювати хід історії.

Читайте також: Історія торговельної марки «Harley and Cho».

Якщо й вам потрібна реєстрація торговельної марки, можна подати он-лайн заявку на нашому сайті. Окрім цього, користувачам доступна безкоштовна ознайомча перевірка торговельної марки по базі зареєстрованих позначень: https://profitmark.ua.