Станіслав Матюшенко - керуючий партнер в I-marketing, організатор конференції SMM Rocks. Це найстаріша з існуючих в Україні конференція з Social Media. Цього року захід довелося перенести через карантин, він відбудеться 7 жовтня.
Станіславе, ви закінчили географічний факультет КНУ імені Тараса Шевченка. Але широкому загалу ви відомі, як організатор івентів в сфері діджитал. Чи вдалося хоч трохи попрацювати за фахом, географом?
Так, дійсно, я вчився на географічному факультеті. Але це було давно. Власне, географією я перестав займатися ще задовго до закінчення університету. У 2001 році я зробив свій перший сайт. Нам з хлопцями тоді заплатили 200 доларів і я зрозумів: О, на цьому можна заробляти!
Десь тут географія і закінчилася. Вона відійшла на другий план, а я пішов в діджитал, хоча на той час навіть поняття такого не було. Були сайти, почав розвиватися інтернет і пошукові системи, але все це тільки зароджувалося.
Де ви вчилися розробці сайтів?
Я тоді потрапив на якісь курси «Веб-дизайн за 10 днів», де нас навчили основам розробки сайтів. Трохи Java Script, трохи HTML, трохи Photoshop і так далі. Тоді була купа різних редакторів для створення сайтів - Dreamweawer та інші.
Я зібрав кілька своїх друзів - програміста, художника. Ми шукали клієнтів і успішно займалися цим бізнесом. Ми були студентами, і на той час грошей, які клієнти платили за розробку сайтів, нам вистачало на все.
Це були ваші перші зароблені гроші?
Ні, набагато раніше я вже успішно заробляв. Коли мені було 8-9 років, я продавав у метро газету Киевские Ведомости. Купував оптом і продавав на Хрещатику і станціях столичного метро. Це мені давало непоганий дохід. В один із днів я приніс додому половину місячної зарплати моєї матері, яка працювала бухгалтером.
А потім значущим моментом була криза 2008 року. Я тоді працював у великому діджитал-агентстві, в одній з найбільших веб-студій, і криза всю рекламну сферу тоді сильно підкосила. І я серйозно замислився - чим я буду далі займатися? Тимчасово я пішов у перевезення вантажів, ремонт квартир і так далі.
Але потім вдалося повернутися в діджитал, і з червня 2009 року я вже цій сфері не зраджував.
Яку роль відіграють гроші в вашому житті? Що вони для вас означають?
Для мене гроші - це ресурс. При чому, такий, що досить легко відновлюється. Коли немає грошей - то завжди є способи цей ресурс поповнити.
Для мене чітке розуміння того, що гроші - це ресурс, прийшло років п'ять тому. Але те, що їх можна відносно легко заробити - я зрозумів саме в момент кризи 2008 року, коли багато людей одномоментно втратили роботу.
Я теж пару місяців нічого не робив, а потім пішов займатися ремонтом квартир, і в один момент отримав 600 доларів за місяць. У валюті, при тому, що долар тоді зміцнився.
І навіть зараз, як що-небудь трапиться, і в сфері діджитал я перестану заробляти - то завжди зможу перебудуватися і знайти інші джерела доходу.
Зараз наша країна переживає чергову кризу. Настільки серйозну, що її наслідки навіть важко передбачити. Що для вас криза - це лише стрес, чи нові можливості також?
Криза - це мікс. Зараз багато бізнесів зупинились, івенти скасовано. Ми перенесли SMM Rocks з 23 квітня на осінь - 7 жовтня 2020 року. У нас були плани на ці доходи, і ці плани доведеться коригувати. Але в даному випадку я розумію, що не можу нічого змінити. То навіщо переживати і нервувати через те, що я не можу змінити?
Ми подивилися, що відбувається в світі, і ще в числах 10-х березня зрозуміли, що конференцію треба переносити і оперативно це реалізували. Ми перебронювали локацію, переговорили зі спікерами та поінформували слухачів. Охочих повернути квитки було небагато, що нас потішило. І кожен такий запит ми вирішували індивідуально.
З приводу змін. Восени ми проведемо той самий івент, який планували на весну - на тій же локації, з тими ж спікерами. Але ми розуміємо, що в SMM все так швидко змінюється, що доповіді спікерів теж зазнають змін. І з'являться нові кейси.
Що стосується роботи нашої команди, то на нас криза мало вплинула організаційно, адже нас лише три людини. Фінансово - так, криза вплинула.
А щодо української економіки - то криза вже призвела до того, що багато компаній ще більше пішли в інтернет, і це непогано. І користувачі починають звикати до того, що все більший асортимент товарів можна купувати онлайн.
А ось дрібний бізнес типу кав'ярень або салонів краси частково через карантин помре, тому що немає оборотних коштів, немає клієнтів і незрозуміло, як пережити цей простій.
Вже 6 років ви з партнерами проводите конференцію SMM Rocks. Чим цей івент відрізняється від інших освітніх заходів у сфері діджитал?
Ми - конференція-першопроходець. До нас була одна конференція, але до моменту нашої появи її вже не існувало. Тому зараз SMM Rocks - це найстаріша з існуючих в Україні конференція з Social Media.
Ми постійно відкриваємо нових спікерів, при цьому у нас є кістяк лекторів, які з нами багато років. І в першу чергу це наш ключовий спікер і партнер Володимир Галіка - Managing Partner NGN.agency. І в цьому році NGN.agency вже є співорганізатором конференції SMM Rocks.
Що стосується нових спікерів - мені завжди цікаво їх відкрити і показати ринку. У цьому році варто звернути увагу на Зою Лобод, яка розповість про роботу з блогерами. Досить цікавою має бути доповідь Соні Співаковської про SMM мережі Comfy. Нас цікавить, як такий потужний рітейлер веде свій інстаграм, як залучається аудиторія. У них 185 тис. підписників сторінки - і це дуже непоганий результат для бізнесу в соцмережах.
Також ми чекаємо доповідь Віри Сливинської по TicTok. Цей ресурс тільки заходить в Україну і звісно, в квітні про TicTok була би більш свіжа доповідь, а до осені багато що зміниться. Ми вважаємо, що через півроку TicTok буде вже досить популярним в Україні.
Багато наших слухачів з часом стають нашими спікерами. Наприклад, Соня Співаковська роки три відвідувала наші конференції, а в цьому році вже виступить як спікер. Я багато спілкуюся, прислухаюся до рекомендацій, стежу за ринком - тому коло наших спікерів постійно поповнюється.
Розкажіть про вашу команду. Скільки людей працює над організацією SMM Rocks?
З моїм товаришем Сергієм Аліксюком ми ще в 2012 році заснували компанію I-marketing, яка зараз займається SMM Rocks. Я вже розповів про нашого багаторічного партнера Володимира Галіку. Якщо не брати до уваги фрілансерів, організацією конференції займається 3 людини.
Хто ваша аудиторія?
У нас досить стабільна аудиторія. Відсотків на 30 вона складається з тих людей, які відвідували наші івенти раніше.
Минулого року Велика конференція Social Media & Digital SMM Rocks зібрала понад 400 слухачів. В цьому році ми запланували, що слухачів буде до 350 - для нашої невеликої команди це оптимальна кількість.
Тому ми в цьому році трохи поміняли формат, спеціально фізично зменшили локацію.
У нас дві основні аудиторії. Трохи більше половини - це представники середніх і великих компаній, інтернет-маркетологи, PR-менеджери, SMM-спеціалісти тощо. А друга частина - це власники компаній, дрібні та приватні підприємці. А також фрілансери і співробітники агентств.
Умовно, це ті, хто замовляє послуги і ті, хто їх надає.
І я можу сказати, що в українського SMM - жіноче обличчя. З року в рік близько 75% наших слухачок - це дівчата 25 років і старше, тобто, з уже наявним досвідом роботи в цій сфері.
Цікаво дізнатися вашу думку щодо рівня українських фахівців у сфері діджитал?
Наші фахівці дуже круті, і це не секрет. І в ідеях, і в їх реалізації. Ми не боїмося пробувати нове і ми дуже креативні. Багато новації приходять на європейський ринок з України. І чудово, що освітні проекти цьому можуть посприяти.
Читайте також: Історія торговельної марки «Street Fight».
Якщо й вам потрібна реєстрація торговельної марки, можна подати он-лайн заявку на нашому сайті. Окрім цього, користувачам доступна безкоштовна ознайомча перевірка торговельної марки по базі зареєстрованих: https://profitmark.ua/