Будь-який підприємець, який знає хоч трохи про ринкові відносини і захисту прав, здогадується, що бізнес без торгової марки пов'язаний з великим ризиком. Про який саме ризик мова? Справа в захисті, точніше її відсутності. Постараємося ще раз розповісти про те, навіщо реєструвати торгову марку .
Бізнес зазвичай заснований на ідеї, яка повинна допомогти починаючої компанії виділитися на тлі інших. Це може бути унікальний товар, його подача, упаковка, слоган, технологія, матеріал і т.д. Таке нововведення краще захистити відразу після народження. В іншому випадку практично будь-хто зможе цим скористатися і при цьому не порушити чужі права. А Ви хотіли б щоб Вашу ідею (товар, назва, логотип, технологію та інше) скопіювали конкуренти і почали заробляти на цьому хороші гроші? Очевидно, що ні.
Функції торгової Маруки для бізнесу
Захист - це не єдиний пункт у списку переваг, які дає ТМ своєму власникові. Вона також допомагає розкручуванню товарів, популяризації компанії, поліпшенню репутації, формування іміджу.
Саме репутація грає важливу роль в розвитку компанії і підвищення попиту на продукцію. Це пов'язано з тим, що споживач не схильний аналізувати нові продукти, що випускаються під уже звичної торговою маркою. Звичайно, щоб ця система працювала на користь компанії, а не навпаки, якість продукції має постійно залишатися на належному рівні. Позитивну репутацію заробити набагато важче, ніж погану.
Розкрученість позначення впливає не тільки на вибір споживача, але і на пріоритет у оптових замовників. Перед популярними брендами канали розподілу відкриваються охочіше, ніж перед нікому не відомими компаніями.
Поняття розміщення ТМ
Реєстрації мало для того, щоб торгова марка виконувала повний обсяг функцій для розвитку бізнесу. Вона повинна бути правильно розміщена, тільки за цієї умови підприємство може чекати успіх.
Що таке розміщення? Це правильне її розташування в підсвідомості споживача, правильні асоціації, наявність ідеї. При вигляді назви (логотипа, фірмового стилю, упаковки і т.д.) в розумі споживача повинні виникати потрібні асоціації, думки, які спонукають його до покупки. ТМ повинна доносити ідею.
Якщо розглянути найбільш успішні бренди, простежується одна і та ж особливість: всі ці назви тут же породжують певні образи, фрази, навіть настрій. Наприклад, «Coca-Cola» викликає асоціації з Санта Клаусом і новорічним вантажівкою, «Kinder» - з радісними дітьми, шоколадом, колекціями дрібних іграшок, «Disney» - з Міккі-Маусом, мультфільмами. Таких прикладів безліч, і в переважній більшості випадків ці бренди стали успішними саме завдяки потужним асоціаціям, унікальним ідеям. Безумовно, якість також відіграє величезну роль, але сила ідеї часом виявляється важливіше.
У чому небезпека ведення бізнесу без торгової марки?
Що такого страшного може трапитися з бізнесом, в розвитку якого використовується не зареєстроване позначення? Чи такий страшний відмова від реєстрації? Звичайно, можливо Вам пощастить, і конкуренти не стануть робити замах на плоди Вашої праці. Але що буде якщо все-таки стануть? Є два варіанти розвитку подій:
- безкарне використання назви, символіки, кольорів і інших елементів;
- реєстрація ТМ на ім'я конкурента.
Перший варіант все ж не такий поганий, як другий. Він небезпечний тоді, коли в розкрутку позначення вже вкладені гроші, воно стає популярним і приносить прибуток. В цьому випадку репутація, яку так важко заробити, виявляється під серйозною загрозою. Якщо власнику бізнесу не наплювати на якість продукції, він прагнути підвищити авторитет своєї компанії і залучити нових споживачів, то конкуренту, який зазіхнув на ТМ, це все не важливо. Він лише хоче отримати максимум прибутку і не піклується про те, що буде потім. Виробляючи товари низької якості, які візуально легко сплутати з оригіналом, він досить швидко може звести до нуля всі ті зусилля, які докладалися власником незареєстрованої ТМ.
У другого варіанту є кілька шляхів розвитку подій. Перший - заборона на використання ТМ. Тобто конкурент, який зареєстрував її на себе, просто забирає позначення і справа з кінцем. Другий шлях - вимога «викупу». Сума зазвичай досить значна, але зате бізнес може повернутися власнику, разом з безцінним життєвим уроком.
Реєстрація домену
В Українському законодавстві передбачено обмеження на отримання доменних імен другого рівня в зоні UA. Такі імена можуть отримати тільки власники зареєстрованих позначень. Це ще одна вагома причина для реєстрації ТМ. Подібні імена для інтернет-проектів благотворно впливають на формування авторитету компанії, викликають довіру. З урахуванням того, що велика частина сучасного бізнесу має представництво в інтернеті або зовсім функціонує виключно в мережі, цей аспект має досить вагоме значення.
висновок
Зареєстрована торгова марка важлива для будь-якого бізнесу незалежно від тематики, масштабу та інших особливостей. Вона дає переваги при виході на ринок, допомагає рекламі, сприяє популяризації та захищає від зазіхань і недобросовісної конкуренції.
Прямо зараз ви можете безкоштовно перевірити своє позначення на новизну використовуючи форму нижче: