Для розвитку будь-якої компанії є важливим впізнаваність, популярність, довіра споживача. Як зробити продукцію впізнаваною? Яким би прекрасним не був товар, покупці будуть дізнаватися про його не за рівнем якості, а по упаковці, назві бренду або його логотипу. Це означає, що саме ці елементи повинні бути такими, що запам'ятовуються, унікальними і асоціюватися тільки з певним товаром.
Чи обов'язково реєструвати торговельну марку і навіщо це потрібно?
Часто можна почути запитання: "чи обов'язкова реєстрація торгової марки ?" або "навіщо потрібна реєстрація торгової марки?". Ось наша відповідь:
Якщо торгова марка, під якою продається та сама унікальна продукція, яка не буде зареєстрована, то що завадить конкурентам створити щось дуже схоже і успішно продавати, отримуючи прибуток? Правильно, нічого, звідси висновок - потрібна реєстрація торгової марки.
Конкуренти можуть піти ще далі. Наприклад, дізнавшись про те, що ТМ яка не зарєстрована активно розвивається можуть зробити це самостійно. Після цього у недбайливого власника бізнесу виникне маса проблем. Конкуренти зможуть використовувати тепер вже свою ТМ, на власний розсуд, користуючись напрацьованої репутацією.
Найкращий варіант розвитку подій для власника - якщо махінатори запропонують йому викупити марку. Це, безсумнівно, спричинить великі фінансові витрати, але в той же час принесе безцінний досвід.
Поганий варіант - це заборона на використання зареєстрованої конкурентами торгової марки. Це спричиняє необхідність проробляти роботу заново: вкладати гроші в розробку нової ТМ, фірмового стилю, упаковки, покупку реклами.
Примітно, що вигода від реєстрації торгової марки, в порівнянні з описаними вище проблемами, очевидна. Але незважаючи на це маса людей продовжують виробляти і просувати свій продукт без реєстрації. Чи потрібно реєструвати торговельну марку, здається відповідь тепер очевидна?
Чому багато хто не хоче реєструвати ТМ?
Перші і основні стримуючі фактори - вартість реєстрації торгової марки і терміни. Дійсно, оформлення ТМ в одному класі буде коштувати близько 4050 грн. і триватиме більше року (за стандартною процедурою).
До того ж, обов'язкова реєстрація стосується лише однієї сфери - виробництва алкоголю. Без реєстрації торгової марки неможливо отримати ліцензію на виробництво алкогольної продукції. Решта підприємців можуть вирішувати самі питання про оформлення ТМ.
Які переваги дає зареєстрована ТМ?
- Захист від посягань з боку третіх осіб. Бізнес, який ведеться під зареєстрованим позначенням - знаходиться під охороною і в разі необхідності права власника свідоцтва про реєстрацію легко відновити.
- Крім захисту від недобросовістних конкурентів, зареєстрована в Україні торгова марка дає право на отримання престижного домену в зоні .ua. Тільки володар зареєстрованого позначення має право на однойменний домен. В силу зростаючої з кожним днем конкуренції в інтернеті, перевага у вигляді відмінного імені для сайту грає чималу роль у розвитку компанії.
- Торгова марка гарантує споживачеві певний рівень якості продукції. Це, безумовно, підвищує рівень довіри і попит на продукт. Однак довіра не приходить відразу після реєстрації, її необхідно заслужити. Тільки по-справжньому якісна продукція може допомогти торговій марці стати повноцінним брендом.
- Бренд, який вже встиг «обрости» постійними покупцями, має легенду, історію, філософію та інші атрибути, що є найкращим двигуном торгівлі. Коли покупка продукції долучає покупця до певної ідеї, соціальної групи, викликає правильні асоціації, створює настрій - вона продається в рази швидше. Якщо зареєстрованого позначення немає - ніякої ідейної наповненості не може бути в принципі.
- Фірми-одноденки, створені для якнайшвидшого обману споживача і поспішної ліквідації, не стануть реєструвати ТМ, навіщо? Це неприпустимо довго і дорого для них. Це ще один аргумент для аудиторії: якщо ТМ є - значить, компанія серйозна і обманювати споживача не збирається.
Як проходить реєстрація?
У торговій марці є сенс тільки коли вона унікальна, виділяється із загальної маси, має індивідуальність. Саме тому перший крок на шляху до реєстрації - ретельний вибір назви, логотипу, стилю майбутнього позначення. Цей етап вимагає максимальних зусиль і знань, тому найкраще підключити до процесу професіоналів.
Коли назва і всі інші елементи продумані, необхідно перевірити їх унікальність. Ця перевірка, як і сама реєстрація, не є обов'язковою. Але нехтування цим етапом в результаті може істотно уповільнити процес або зовсім зробити реєстрацію неможливою. На етапі такої перевірки проводиться пошук тотожних і схожих позначень в базах зареєстрованих ТМ і поданих заявок. Якщо позначення виявиться неунікальним і матиме надмірне схожість з чужими ТМ, його варто змінити або знайти нове.
Після попередньої перевірки можна подавати заявку, оплачувати мито і чекати результату експертизи. В ході перевірки визначається правильність заповнення документів, а також власне ТМ, точніше її унікальність і відповідність вимогам нормативних документів.
Якщо експертиза завершується успішно, заявник отримує свідоцтво про реєстрацію ТМ.
висновок:
Відповідь на питання: навіщо реєструвати ТМ очевидний - якщо ви вирішили створити бізнес на століття, зробіть це. Вкладені кошти і час, в кінці кінців, окупляться. Торгова марка завжди буде козирем в колоді підприємця. Вона буде зміцнювати довіру споживача, допомагати формуванню позитивного іміджу, захистить від зазіхань, допоможе в конкурентній боротьбі. Наші фахівці допоможуть вам в реєстрації і отриманні свідоцтва на знак для товарів і послуг.
А поки ви можете абсолютно безкоштовно перевірити ваше позначення використовуючи цю форму: