Скільки коштує зареєструвати торгову марку? Це питання задає собі кожен, хто вже готовий отримати охоронний документ. Якщо ви вже зважилися зареєструвати торгову марку ціна не стане на заваді. У цій статті ми розпишемо всі складові, що впливають на вартість отримання свідоцтва на знак для товарів і послуг.
Офіційні збори та платежі при реєстрації торгової марки можуть бути різними в залежності від таких факторів:
Перший фактор, який впливає на вартість реєстрації ТМ - термін цієї процедури.
Потрібно розуміти, що спочатку подається заявка на отримання марки за звичайною процедурою, а вже потім, за бажанням, здійснюється доплата за її прискорення.
Вартість подачі заявки – 4000 гривень за один клас реєстрації. Оскільки сервіс profitmark.ua подає всі заявки в електронному вигляді, всі його клієнти отримують, згідно з постановою Кабінету Міністрів України, 20-відсоткову знижку. Тобто, у разі співпраці з нами, розмір збору за подачу заявки в одному класі складає 3200 грн. І якщо ви маєте час та не поспішаєте, ідеальним варіантом буде сама стандартна, 18-20-місячна, процедура. Завдяки згоді на такі терміни ви економите кошти і оплачуєте лише 3200 грн. зборів за один обраний клас.
Якщо ж ви вирішили прискорити реєстраційну процедуру і отримати свідоцтво вже через 7-8 місяців, ціна зросте наступним чином:
Наступний фактор, що впливає на ціну реєстрації ТМ – це класи для реєстрації. Існує міжнародний класифікатор товарів і послуг (МКТП), в ньому 45 класів (на вибір) для реєстрації марки. Ці класи вказують на те, які саме послуги або товари будуть реалізовуватися під цією маркою. Варто зазначити, що попередня класифікація вашої торговельної марки є дуже важливою, тому що після отримання свідоцтва додати ще один клас МКТП (або більше) вже неможливо. За кожний обраний вид діяльності необхідно додатково платити – 3200 грн.
На коректний підбір класів варто звернути особливу увагу! Адже перелік товарів і послуг в межах обраних класів визначає і обсяг прав заявника. Таким чином, якщо неправильно підібрати клас або обрати не всі потрібні класи, ваші виняткові права на використання ТМ у потрібному сегменті ринку не будуть забезпечені повною мірою.
Для того що б краще це зрозуміти, наведемо приклад.
Ви реєструєте марку «Xmark» за 12 класом, котрий передбачає випуск під цією маркою транспортних засобів. Конкретніше вказано в класифікаторі: «Транспортні засоби; апарати, що переміщуються землею, водою і повітрям». У цьому випадку охорона вашого знаку поширюватиметься лише на транспортні засоби. На практиці це означає, що інший підприємець може безперешкодно отримати свідоцтво на однойменний знак «Xmark» на, наприклад, виробництво товарів і послуг. І це буде абсолютно законно, оскільки ви працює у різних сферах і можете співіснувати на ринку не заважаючи один одному.
Однак, якщо ви виробляєте не тільки транспортні засоби, а й, наприклад, спортивний одяг, вам краще зайняти обидва класи, щоб захистити себе повною мірою і не залишити необхідний вам клас конкуренту.
У будь-якому випадку ми рекомендуємо займати тільки ті класи, котрі дійсно необхідні для вашої поточної діяльності або стануть такими у найближчому майбутньому. Якщо ви зареєстрували знак у всіх класах, але використовуєте його лише в одному (або не у всіх), і це має довготривалий характер, то зацікавлена особа (конкурент) може звернутися до суду та анулювати дію вашої реєстрації в тих класах, в яких ви не зможете підтвердити її використання.
З тієї ж причини ми рекомендуємо в уже обраному класі залишати тільки необхідні вам товари, оскільки їх асортимент, у межах одного класу, може значно розрізнятися за окремими позиціями. Наприклад, у 9-му класі рентгенівські апарати співіснують з бронежилетами. Але важко уявити собі, що товари медичного і військового спрямування виробляє одна і та ж компанія.
Читайте додатково: як правильно підібрати класи для реєстрації ТМ.
Існує три види торгових марок:
Найменування говорять самі за себе. Образотворча або, як її ще називають, графічна – це марка у вигляді графічного елементу, наприклад, логотипу компанії.
Словесна марка захищає певне слово або словосполучення, а іноді й цілі речення, наприклад, слоган компанії.
Комбінована ж марка – це комбінація словесного і образотворчого знаків. Наприклад, логотип і назва компанії.
Незалежно від виду торговельної марки збір за подачу заявки складає 3200 грн.
Також необхідно буде враховувати додаткові дрібніші платежі:
Ще однією складовою вартості реєстрації торгової марки може стати перевірка її проекту на можливість реєстрації. Вартість такого пошуку – 865 грн. за один клас і 175 за кожний наступний. Цей пошук не є обов'язковим, але дуже бажаним, адже у разі, якщо заявка на схожий знак вже була подана до вас, отримати бажану марку буде неможливим.
Провести безкоштовний онлайн пошук торгової марки можна, якщо використати наведену нижче форму:
Даний пошук має ознайомлювальний характер і ведеться по відкритих базах зареєстрованих торгових марок і опублікованих заявок. Необхідно розуміти, що цей пошук не показує все заявки, які прийняті відомством.
Таким чином, якщо ваш бюджет має обмеження, ми рекомендуємо:
Сервіс profitmark.ua приймає і подає заявки на реєстрацію торгових марок в електронному вигляді. У випадку подання заявки через нас ви зможете сплачувати збори з урахуванням передбаченої Укрпатентом знижки.