У процесі реєстрації ТМ заявник стикається з масою важливих деталей, які потребують особливої уваги. Вибір класів для реєстрації - один з таких етапів, до якого варто підійти з усією відповідальністю. Перш ніж вносити вибрані категорії в заявку, ознайомтеся з усіма нюансами, вивчіть доступні матеріали на цю тему.

Класи торгових марок: чому це важливо?

Саме для тих товарів і послуг, які будуть вказані при реєстрації, буде здійснюватися охорона торгової марки. Якщо класів в торговій марці буде занадто багато, це збільшить вартість реєстрації досить істотно. При цьому варто врахувати, що якщо позначення протягом трьох років не використовується для тих класів, для яких зареєстровано, його дія може бути оскаржена.

Недостатня кількість обраних класів для ТМ може негативно відобразитися при розвитку і розширенні сфер діяльності компанії. Це означає, що краще продумати можливі перспективи і врахувати їх в переліку заявлених товарів і послуг.

Якщо Ваших знань або впевненості в успіху недостатньо - краще звернутися за допомогою до патентного повіреного . Спеціаліст з досвідом, стикався з цим питанням неодноразово, він допоможе сформувати оптимальний перелік класів з урахуванням перспективи розвитку.

Процес вибору класів для реєстрації ТМ

Щоб зрозуміти принцип підбору товарів і послуг для реєстрації, слід вивчити принцип їх класифікації, структуру МКТП.

Всього міжнародна класифікація включає 45 класів, 34 з яких відведено для товарів і 11 для послуг. Кожен клас має назву, однак при підборі потрібних категорій не варто орієнтуватися тільки на назви, так як вони не несуть практично ніякої конкретики. Всі товари і послуги в класифікаторі перераховані в алфавітному порядку. До кожного класу є пояснення, які допоможуть при виборі.

Якщо при визначенні класів у Вас виникнуть труднощі, а до професійного повіреному Ви звертатися не хочете - оптимальним варіантом буде вивчення спеціального розділу в класифікаторі. Цей розділ називається «Загальні зауваження» і створений саме для полегшення його використання.

Опис товару для реєстрації повинен бути максимально конкретним, без розпливчастих формулювань. Використовуйте тільки ту термінологію, яка використовується в поточній редакції класифікатора.

Вибір класів для реєстрації торгової марки

Правила використання класифікатора

Вивчивши рекомендації Укрпатенту з приводу використання класифікатора МКТП, Ви підберете класи для реєстрації свого позначення набагато швидше і правильніше.

Щоб віднести товар до того чи іншого класу, звертайте увагу на його призначення, функції які він виконує. Якщо потрібних функцій годі й шукати, використовувати слід принцип аналогії з іншими товарами, схожими за властивостями. Якщо класифікувати виріб по функціями не вийде - звертайтеся до інших характеристик, таких як матеріал, механізм використання та інше.

Що стосується послуг, вони класифікуються за сферою використання, зазначеною в заголовку класу.

Пошук за класифікатором

В першу чергу необхідний товар або послугу слід шукати за алфавітом. Якщо ж знайти назву не вдається, продовжуйте шукати за основними ознаками, матеріалами або функціями.

На офіційному сайті Укрпатенту є можливість пошуку класів торгових марок. Досить ввести назву в графі пошуку, і система видасть класи, в яких подібні товари або послуги зустрічаються.

Якщо Ви вже зареєстрували торгову марку і при цьому не вказали потрібні класи, є  лише можливість зареєструвати її повторно, вже в необхідних розділах. Внести зміни в існуючу реєстрацію не можна.

Чи можна підібрати класи самостійно?

Безумовно, Ви можете зробити це самостійно. Для цього слід уважно вивчити матеріали, що містяться в класифікаторі, зрозуміти принцип його будови. Цей процес вимагає максимальної зосередженості, так як помилки можуть дорого обійтися в майбутньому.

Звичайно, багатьом може прийти в голову, що зареєструвати ТМ можна відразу у великій кількості класів щоб напевно не пропустити потрібні. Але це недоцільно в фінансовому плані, так як кожен обраний клас збільшує вартість реєстрації.

Практика показує, що оптимальним варіантом при обліку тимчасових, фінансових витрат, можливих ризиків і інших чинників процесу реєстрації ТМ, все ж краще звернутися до патентного повіреного. При уявній витратності такого варіанту, в кінцевому рахунку він себе виправдовує, тому що ймовірність помилки зводиться до мінімуму, як і ймовірність відмови в реєстрації торгової марки.

Реєстрація ТМ - клопіткий і хвилюючий процес, що містить у собі масу тонкощів і вимагає детального вивчення законодавства. Робити це самостійно або звертатися до професіоналів кожен заявник вибирає сам.

Пам'ятайте, що від вибору класів для реєстрації ТМ може залежати успіх Вашого бізнесу.

Перед подачею заявки на реєстрацію ви можете перевірити торговельну марку використовуючи форму нижче: