Розробка логотипу - процес творчий і не завжди простий - нерідко можуть виникати спірні моменти між замовником і виконавцем, пов'язані з питаннями оформлення лого. І тоді вступає в силу протиріччя між особистими уподобаннями і виправданими дизайнерськими ідеями, власним і професійним думкою. Ми рекомендуємо прислухатися до порад фахівців, адже їх досвід опрацьований на практиці багатьох підприємств. Нижче будуть представлені одні з найпоширеніших помилок при розробці торгових марок, ознайомлення з якими допоможе Вам уникнути невдач при виборі лого.
Вибір шрифту і його роль в загальній картинці логотипу грає одна з вирішальних значень і це не дивно, адже за допомогою напису на лого Вас зможе ідентифікувати майбутній клієнт. Для успіху логотипу необхідно пам'ятати, що, як правило, люди:
1) Не вітається велика кількість перевантажених і занадто складних зображень, в тому числі і в оформленні написи. Вона повинна бути максимально зрозуміла і нести певний посил майбутньому клієнтові або контрагенту для співпраці.
2) Велика кількість фраз в лого з різними шрифтами, як з оформлення, так і по щільності не додадуть йому привабливості. Бажано, щоб було представлено не більше двох шрифтів, інакше це буде дезорієнтувати.
3) Креативність в розробці лого необхідна, але і з нею не варто перестаратися. Стандартні або навпаки надто дивні шрифту не будуть оцінені. Теж стосується і вузьких і дуже розріджених фраз в логотипі. Потрібно намагатися знаходити «золоту середину» в цьому питанні.
4) Поспіх в розробці логотипу не повинна бути ні в якому разі і іноді на підбір шрифту може йти стільки ж часу, скільки і на комплексну його проектування. Якщо для айдентики логотипу потрібен оригінальний покупної шрифт, потрібно зміни існуючого, а, можливо, і розробка нового - не бійтеся, адже це «обличчя» вашої компанії.
5) Не забувайте про загальну зображенні. Хоч би яким ні красивим шрифт, але якщо він не підходить для загального дизайну лого або не вписується в оформлення сайту, не стикується з товаром / послугою, що надаєте, не варто його використовувати. Тут необхідно комплексно підходити до цього питання і навіть стратегічно його продумувати.
Помилка полягає в тому, що ці два елементи повинні доповнювати і прикрашати логотип, але вони ні в якому разі не повинні бути основою залучення уваги - превалюють повинні бути форма і зміст. В ідеалі логотип повинен виглядати стильно ще в чорно-білому оформленні та вже тоді, при побажаннях замовника, оформлятися в певній колірній гамі. До речі, для вибору кольору Вашого логотипу можна ознайомитися з нашою попередньою статтею . Тут ще можна додати, що:
1) Не варто захоплюватися стилями шару (особливо це стосується падаючої тіні або рельєфу) тільки заради «глянцю» - у всьому має бути гармонійний підхід.
2) Якщо виникають сумніви, можна пропрацювати відразу кілька варіантів і тоді вже з них вибрати кращий на Ваш погляд. Чим різноманітніші вони і відрізняються, тим більше комплексним буде аналіз.
Так би мовити, уточнення по другому пункту. Не перестарайтеся з «запасними» варіантами - крім того, що це додасть багато роботи розробнику, так і Ви самі заблукаєте в різноманітності вибору - оптимально не більше 3 варіантів, в залежності від організації і масштабів підприємства, звичайно. І пам'ятайте про приказку: «Краще - ворог хорошого».
Природно мова не йде про те, щоб беззаперечно приймати затвердження дизайнерів-розробників, але і навантажувати інформацією без права вибору теж не варто. Не забувайте, що співпраця передбачає взаємний обмін ідеями, а ставлячи розробника в рамки, ви позбавляєте його «рухів». Не бійтеся довіряти фахівцям і висловлювати побажання, просто у всьому потрібна міра.
Наявність візуальних кліше
Все, що ми звикли вважати очевидним - символ лампочки при ідеї, хмарки при думці і багато іншого представляється як клішірованний підхід без особливого старання. З урахуванням того, що ці ж зображення часто-густо використовуються в багатьох компаніях, потрібно намагатися їх уникати, хоч вони і досить ясно донесуть думка. Замість цього потрібно намагатися використовувати нестандартні асоціації (в міру) або обігравати їх так грамотно, що користі буде більше, ніж шкоди.
Наявність занадто абстрактних зображень
Зворотний бік, коли в гонитві за індивідуальністю лого настільки ускладнюється, що його неможливо з ходу оцінити і зрозуміти, що, природно, не йде йому на користь. Очевидно, що унікальні властивості логотипу повинні бути, але і перевантаження також варто уникати.
Використання растрових зображень
Фахівці з розробки лого знають, що необхідно використовувати векторні, а не растрові зображення, тому як при масштабуванні останні будуть помітно втрачати в якості. Якщо Вам подобається певна растрова картинка, професіоналам не важко зробити подібне в спеціальній програмі.
Неграмотне використання монограми і акронімів
Рівняючись на досвід деяких відомих корпорацій, компанії на їх прикладі часто бажають використовувати монограми - це символи початкових букв компанії у відповідному декоративному оформленні. Однак тут потрібно добре зважити всі «за» і «проти» і оцінити, як добре зможе логотип донести сенс діяльності для клієнта. Теж стосується і акронімів (скорочення початкового називання фірми) - його небажано використовувати компанії, назва якої неблагозвучно, яке не інформативно при скороченні передасть посил, а також підприємству - «новачкові». Акронім можуть дозволити собі фірми з усталеною клієнтурою або з дуже вдалою назвою для такого.
На жаль, необхідно зупинитися і на цьому пункті. Як би Вам не сподобався логотип іншої компанії, «злегка» змінити або «перефарбувати» лого і взяти собі буде поганою ідеєю. Крім того, що це ризиковано і протизаконно з точки зору авторських прав, це не додає компанії поваги. Зрештою, Ваш бізнес не тінь когось, чи не так?
висновки
Розробка логотипу - справа непроста і вимагає багато часу, сил і творчого підходу. Не соромтеся звертатися до професіоналів, наприклад у нас в «Profitmark.ua» - ми допоможемо зробити якісний логотип, який влаштує Вас.