Олена Курило - наш клієнт і засновниця компанії IT24, яка вже 17 років керує процесами з технічної підтримки малого і середнього бізнесу. Олена розповіла нам, як познайомилася зі сферою IT-безпеки і як в українських підприємців справи із захистом даних.

Олена Курило

ЧЕРЕЗ ЗБІЙ ДАНИХ Я ВТРАТИЛА СВОЮ ДИПЛОМНУ РОБОТУ

Моя історія У сфері захисту даних почалася на 4-му курсі університету. На моєму комп'ютері стався збій, і я втратила свою дипломну роботу. Тоді мені довелося шукати новий матеріал для диплому, і я влаштувалася на практику до стартапу, де на основі "польової роботи" зробила диплом і стала партнером, а згодом і власником компанії.

Вже тоді я розуміла, що бізнес не зможе функціонувати без IT. Скрізь є облік, фінанси, склади, логістика, сервіс, планування, і все це має працювати без збоїв комп'ютерної інфраструктури, щоб бізнес і його співробітники могли виконувати свою роботу. 

Для мене очевидно, що кардинальних ризиків в IT-інфраструктурі всього три - простій бізнесу через збої в роботі комп'ютерів, втрата і витік даних, що може призвести до шахрайства, крадіжки або втрати репутації. Причому втрата і витік даних - найбільш болючі для бізнесу. Уже давно в ноутбуці або телефоні людини можуть зберігатися документи, втрата яких коштує дорожче, ніж сам гаджет. А від витоку даних може постраждати безліч людей і репутація бізнесу. Крім того, як показують останні події, завжди є ризик непередбачених загроз - пандемії, війни і т.д.

Елена Курило

 

НАШИМ НАЙЕФЕКТИВНІШИМ ІНСТРУМЕНТОМ ПРОСУВАННЯ Є САРАФАННЕ РАДІО

Спочатку наша компанія називалася "Швидка комп'ютерна допомога". Ми працювали на рівнях міста і області, але з часом розширились на всю Україну. Ми шукали якусь зрозумілу нашим клієнтам асоціацію. А оскільки нашим фокусом завжди була безперебійна робота в  IT-сфері, назва бренду народилося саме собою - IT24.

Спершу ми працювали в офісі у комп'ютерному магазині, і нашими першими клієнтами були люди, які купували комп'ютери за безналом як юридичні особи. Ми допомагали їм у налаштуванні комп'ютерів і вчили ними користуватися.

Ми давали рекламу в газетах, роздавали листівки, але переважно клієнти приходили до нас за рекомендаціями. Бізнес ріс повільно, але планомірно. З'явився відділ продажів, набралася клієнтська база. Ми почали брати великі проєкти.

Чому клієнти звертаються до нас? Вони постійно стикаються з тим, що якісь завдання не виконуються через проблеми з комп'ютерами. І от коли їм набридають постійні проблеми, вони знаходять нас. А ми робимо їх щасливими і даємо їм можливість займатися основними завданнями бізнесу, а не гасінням пожеж в IT. Ми так і починали - впроваджуючи резервне копіювання і допомагаючи мінімізувати простої в роботі для тих, хто вже втомився від постійних проблем, викликаючи то одних, то інших фахівців.

У 2017 році до нас звернулася компанія з 200 чоловік в штаті і 50 філій по Україні. Вони прийшли і повідомили, що звільняють свого сисадміна і готові повністю віддати техпідтримку нам на аутсорсинг, якщо ми зможемо прийняти їх справи за три дні. Було екстремально, але ми впоралися.

Елена Курило

 

КОВІД ЗМУСИВ ПРИДИВИТИСЯ ДО ВІДДАЛЕНОЇ РОБОТИ НАВІТЬ ТИХ, ХТО ВЗАГАЛІ НЕ ХОТІВ ПЕРЕЇЖДЖАТИ ДО ХМАРНИХ СЕРВІСІВ

Коли почалася пандемія, у компаній була термінова потреба переходити в онлайн, і у нас трапився бум по завантаженню. Водночас частина наших клієнтів закрили бізнес, тому ми залишилися приблизно з тим самим об'ємом роботи. 

Крім того, з'являються компанії, які хочуть провести аудит своєї інфраструктури і забезпечити збереження даних. Останнім часом більшість великих клієнтів дедалі більше зацікавлені в кібербезпеці, а дрібний і середній бізнес - у мобільності і безперебійності роботи.

В УКРАЇНІ НЕ РОЗВИНЕНА КУЛЬТУРА ЗАХИСТУ ДАНИХ

Усі бояться втратити дані, але водночас не готові дотримуватися найпростіших правил безпеки. Проблема от у чому: що складнішим є пароль і що більше рівнів захисту пристрою, то складніше користувачу дістатися до свого робочого місця. І багатьох це не влаштовує. Звичайно, мене теж дратує, коли, наприклад, банк вимагає спочатку підтвердити вхід з нового пристрою, потім прийняти дзвінок, потім авторизуватися і т.д. Але я розумію, що все це заради безпеки.

Ми зосереджені на збереженні безпеки, щоб ні віруси, ні апаратні збої не змогли перешкодити роботі. Ми працюємо на випередження і тримаємо фокус на запобігання апаратних і програмних відмов у роботі IT-інфраструктури. 

Можу похвалитися тим, що від вірусу Petya в 2017 році ми вберегли всіх своїх клієнтів. Навіть ті, хто все-таки заразився ним, не постраждали, бо ми мали резервні копії всіх даних.

У нас є дві глобальні цілі - збільшення кількості клієнтів і якості послуг. А досягати цього ми плануємо, вирішуючи різні завдання наших клієнтів: складну конфігурацію ІР-телефонії для відділів продажів, переїзд на нові сервери без зупинки роботи цілого заводу, налаштування безпечного доступу до баз даних у великій компанії без переривання робочого циклу. 

У найближчому майбутньому хочемо запустити оновлений сайт на домені UA та нову пакетну послугу з ІТ-підтримки для невеликих компаній, яка буде включати в себе оренду ПО і наш супровід для безперебійної роботи. Також ми впроваджуємо нові види послуг спільно з партнерами - наприклад, UBER IT.

Для нас важливо донести бізнесу важливість і реальність завдання збереження даних і безперебійності роботи. І тут наша торговельна марка працює на нас: ІТ24 - це підтримка 24 години на добу.