Анатолій Мосьпан - наш клієнт і засновник одеської мережі кав'ярень Mister Sova. Анатолій розповів нам, як з нуля відкривав для себе світ кави і чому кав'ярню так люблять діти.
Кілька років тому я вирішив відкрити бізнес. У мене був стартовий капітал, і я думав, куди вкласти ці гроші. Вибирав між пивним баром і кав'ярнею. Але бар - це більш сезонний бізнес, а кав'ярня - універсальний, тому зупинився на ній. Я хотів не просто заробляти, а створити щось, що мені буде дійсно подобатися.
Визначившись зі сферою, я пішов на курси бариста, де навчився працювати з кавовими апаратами і дізнався, якою має бути кава. За кілька місяців пошуків приміщення я знайшов місце поруч із будинком. Перші чотири місяці, поки кав'ярня ще не була достатньо прибутковою, мені доводилося працювати без вихідних. Через півтора роки знайомий запропонував мені орендувати ще один павільйон, і я відкрив другу кав'ярню. І ось недавно - третю. Усі вони в спальних районах.
Спілкуюся я з працівниками по-дружньому: завжди їх виручу, якщо потрібно виплатити раніше аванс, завжди допоможу при будь-якому проханні. Співробітників у кав'ярні я беру вже з досвідом роботи, але перенавчаю під себе. Я приділяю велику увагу помолу кави, закликаю хлопців міняти його. Мало хто так робить, хоча це важливо, адже для кожного методу приготування кави необхідно підбирати свій помол. Велике значення має і тривалість заварювання, температура, тиск.
Хотілося б, щоб люди менше купували каву в кіосках з вивіскою "американо за 10 гривень", а цінували якість напою і своє здоров'я. Виходить, що багатьом все одно, що вони п'ють. А приготування кави - це все-таки ручна робота, вона не може коштувати дешево. Я купую досить дорогі зерна і молоко та хороше обладнання. Кава у нас індійська - 70% арабіки і 30% робусти - це універсальний купаж.
Просуваємо кав'ярні ми переважно через Instagram, але я не вкладаю в рекламу багато грошей. Я більше зосереджений на якості самого продукту. Для мене головне досягнення - коли чую від людей, що вони їдуть до мене з іншого кінця міста, бо, спробувавши каву в Mister Sova, іншу каву вони вже пити не можуть.
Ми продаємо у кав'ярнях і супутні товари - корисні солодощі, фітнес-батончики, льодяники. У нас є дитячий куточок з іграшками, дошкою для малювання, розмальовками і розвиваючими набори. Тому частина наших постійних клієнтів - люди з дітьми. Я сам маю маленьку дитину, тому хотів створити кав'ярню сімейного типу, щоб було комфортно і дітям, і дорослим.
Я планую розширювати мережу: відкривати кав'ярні в центрі, деякі - в форматі to go, і продавати каву через віконце - це вигідніше з погляду оренди.
Торговельну марку я вирішив зареєструвати, оскільки ставлюся до бізнесу грунтовно. Реєстрація - це не такі великі витрати, щоб ризикувати своєю справою: зареєстрував марку - і ти спокійний, що всі права на бізнес належать лише тобі.