Початковий етап формування бізнесу, особливо представників малого підприємництва, вимагає зваженого розставляння пріоритетів, оскільки фінансові ресурси ще є обмеженими, а перші «плоди» від бізнес-діяльності ще не отримані. Для того щоб залишатися в рамках призначеного бюджету, потрібно вибрати основні напрямки розвитку компанії і часто підприємці жертвують розробкою логотипу, що часто є невірним. Пов'язано це з тим, що маркетингове просування на старті - це один з найважливіших факторів, а логотип як символ компанії при цьому відіграє одну з вирішальних ролей. Безумовно, в умовах обмеженості матеріальних благ, особливо малому бізнесу важко знайти розумний компроміс, що ми сьогодні і постараємося з'ясувати в цій статті. Ми розглянемо статистичні дослідження щодо цінового сегмента, характеристик і побажань в оформленні логотипу суб'єктів малого бізнесу, зробимо їх аналіз і постараємося прийти до розумного висновку.
Пошук і виявлення основних переваг в логотипах представників малого бізнесу шляхом опитування, проводився багатьма як зарубіжними, так і регіональними компаніями з розробки лого. Так, одному онлайн-сервісу Logaster вдалося провести комплексне дослідження з цього питання, в ході якого були виявлені закономірності і переваги при виборі того чи іншого лого. Дане опитування проводилося в зимовий період минулого року, і взяли в ньому участь близько 1117 респондентів - представники малого бізнесу, підприємці та багато інших. Так було виявлено, що:
1) Основна маса невеликих компаній вибирає для себе прийнятною плату за розробку лого до 100 доларів, а майже кожне п'яте підприємство і зовсім бажає отримати його безкоштовно;
2) Маса замовників логотипу не готова чекати тривалий час для отримання логотипу компанії. Практично кожна четверта компанія з опитаних бажає отримати продукт через 1-2 дня, а без малого половина, яка брала участь в дослідженні - тиждень-два, що вже є більш адекватним інтервалом.
3) При виборі співвідношення ціни і якості, абсолютна більшість дотримується золотої середини і бажає отримати збалансований лого. Також примітно, що:
- 31% опитаних компаній малого бізнесу вважають за краще більше заплатити за кращу якість лого;
- 18% віддають перевагу відносно недорогим, але прийнятним за якістю для себе варіантів;
- 8% бажають отримати для себе безкоштовний або дуже дешевий логотип.
Втім, детальний аналіз ще додатково показав, що з тих респондентів, хто не відповідав на це питання «золотою серединою», аудиторія розділилася і на тих, хто жертвує якістю / заради якості приблизно порівну. Тобто пріоритети компаній іноді разюче відрізняються.
4) Також в результаті збору даних з'ясувалося, що багато компаній (85% з опитаних) вважають важливим або дуже важливим, щоб по лого фірми чітко ілюстрував сферу його діяльності.
Завдяки цим дослідженням також вдалося з'ясувати структуру клієнтів зі сфери малого підприємництва. Так, близько 90% з опитаних порівну діляться між собою на тих, хто в гонитві за дешевизною лого, і тих, хто шукає баланс при його розробці. Тільки 10% з досліджуваних компаній малого бізнесу, готові заплатити значну суму за розробку лого.
Трохи окремих статистичних фактів:
1) 23,5% опитаних можуть почекати і 6 місяців тільки заради отримання безкоштовного логотипу;
2) 30 доларів - саме така ціна для представників малого бізнесу вважається максимально прийнятною;
3) Є близько 11% «утопістів» - тих, хто вірить в дешевий, якісний і швидко спроектований логотип.
висновки:
Дане опитування відмінно проілюстрував «різношерстність» компаній-представників малого бізнесу, що, безумовно, є цікавим і цікавим. І все ж основна тенденція за тими компаніями, які розуміють важливість логотипу і, хоч і за невелику плату, але хочуть отримати адекватний за ціною / якістю логотип за відносно невеликий проміжок часу. Для розробки логотипу Ви також можете звертатися до нас, в «Профітмарк», ми створимо лого виходячи з Ваших побажань в професійному виконанні!