Як краще подати заявку?
Заявники звертаються до нас з задачею «зареєструвати торговельну марку по всьому світу». В цілому – це можливо. Але чи потрібна вам така реєстрація? Торговельна марка має територіальний принцип охорони. Відповідно ви будете мати права тільки на тих територіях, де у вас діє реєстрація вашої торговельної марки. Давайте розглянемо декілька стратегій як можна вибудувати процес реєстрації.
У вас локальний бізнес. Ви тільки відкрилися і ваш бізнес тільки на самому початку свого розвитку.
Як і в будь якій іншій справі, коли ви починаєте реєструвати торговельні марки, важливо правильно розрахувати ваші сили. На наш погляд, найголовніше подати заявку відразу як ви почали проект в країні де безпосередньо знаходиться ваш бізнес. Все що ви запланували у вашій стратегії в інших країнах, можна реалізувати пізніше.
Але першу заявку треба подати як найскоріше. Чому це так важливо? Справа в тому, що для відомства по замовченню власником торговельної марки буде вважатися та особа, яка перша звернулася до відомства з питанням реєстрації торговельної марки. Дата подання заявки – це дата на яку виникає пріоритетне право у заявника зареєструвати відповідне позначення.
Відповідно, якщо у вас народилась чудова ідея, ви напрацювали бізнес план і почали з спілкуватися з інвесторами та потенційними партнерами, ваш бізнес може опинитися під загрозою. Інша особа може побачити у вашій ідеї дуже значний потенціал, перевірити чи зареєстрована ваша інтелектуальна власність, і якщо ні, може випередити вас. Наприклад, ви придумали чудовий неймінг для вашої торговельної марки – назва кафе-ресторану певної ніші. Ваш конкурент подає заявку на реєстрацію даного неймінгу ще до вашої заявки. Вплинути на те щоб опонент замість зареєстрованої торговельної марки отримав відмову у реєстрації – непроста справа. Це вже потрібно доводити у вашому запереченні, надавати докази використання, а також навести аргументи про те що конкурент діє недобросовісно. Це витратний процес який буде постійно тягнути ваш ресурс.
Тому, не має нічого простішого ніж подати заявку вчасно. Вчасно, це подати заявку ще до запуску бізнесу, як тільки ви починаєте переговори.
З моменту подання заявки ви отримаєте відповідну дату «бронювання» даної торговельної марки за вами. Окрім подання заявки потрібно виконати ряд обовʼязкових умов для дати подання заявки. Потрібен бути сплачений збір та виконані інші вимоги щоб заявка не була відкликана.
Розмір збору за реєстрацію торговельної марки встановлюється окремо в кожній країні. Ознайомитись ви можете на сайті конкретного відомства. Після оплати збору, зберігайте обовʼязково платіжку щоб можливо було підтвердити виконання оплати.
Регіональна реєстрація. Реєстрація торговельної марки ЄС.
Якщо ваш бізнес розрахований на певний регіон, варто оцінити доцільність відкладання реєстрації торговельної марки в інших країнах. Наприклад, ви плануєте запустити мережу барбершопів у всіх країнах ЄС. Ви плануєте запустити перший барбершоп у Польщі. Решту барбершопів ви плануєте запустити по франшизі. В даному випадку, вам критично необхідно зареєструвати торговельну марку у всіх країнах ЄС. Якщо це не зробити, конкуренти можуть підгледіти ваш формат і запустити проект в Чехії. Таким чином ви позбавите себе потенційних франчайзі, якщо не потурбуєтесь заздалегідь про вашу інтелектуальну власність.
Оскільки існує торговельна марка ЄС (регіональна реєстрація), яка діє на територіях всіх країн ЄС, це є самий економічно вигідний варіант реєстрації.
Міжнародна реєстрація торговельної марки. Стратегія міжнародного бренду
Існує Мадридська система реєстрації торговельних марок. Це найзручніший інструмент реєстрації торговельної марки у інших країнах. Термін міжнародна реєстрація – достатньо умовний. Ми , як фахівці постійно маємо справу з запитами «хочу зареєструвати торговельну марку у всьому світі». На жаль, це неможливо. В Мадридську систему наразі входить 131 держава. Тобто ви можете подати заявку на міжнародну реєстрацію вашої торговельної марки через Мадридську систему у 131 країну якщо відмітити всі ці країни у заявці на реєстрацію. Важливо, що по кожній країні буде нараховано мито, яке потрібно сплатити. Ряд країн має своє специфічне мито. Це потрібно обовʼязково враховувати під час подання заявки.
Для подання міжнародної заявки вам знадобиться національна заявка про яку ми вже говорили. Вона буде базовую заявкою для міжнародної реєстрації, тому що міжнародна заявка подається через відомство, де заявник має адресу проживання, або адресу діючого бізнесу. Відповідно, зображення знаку, дані заявника, перелік товарів і послуг, все це буде повторюватися у міжнародній заявці на реєстрацію торговельної марки. Змінити ці дані не можливо.
Також важливо, що ви можете скористатися пріоритетним правом подаючи міжнародну заявку. Наприклад, 26.09.2025 ви подаєте заявку на реєстрацію торговельної марки за національною процедурою. Вам надається 6 місяців для подання заявки на міжнародну реєстрацію щоб скористатися пріоритетом. Відповідно, навіть якщо ви подасте міжнародну заявку через 5 місяців після того як подасте національну заявку, ми можете вказати дату пріоритету 26.09.2025
Сподіваємось дана інформація допомогла розібратися в механізмах які існують щодо реєстрації торговельної марки. Будь які питання ви можете задати за посиланням: консультація